۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

حذف گوشت قرمز و مرغ از سفره برخی خانوارها/خطر تعطیلی در کمین مرغداری‌‌ها

۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳
کد خبر: 301614
حذف گوشت قرمز و مرغ از سفره برخی خانوارها/خطر تعطیلی در کمین مرغداری‌‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با نگران کننده دانستن افزایش قیمت انواع مواد غذایی در بازار گفت: به دلیل گرانی برخی افراد قدرت خرید گوشت قرمز و مرغ را ندارند و این مواد پروتئینی از سبد مصرف برخی خانوارها حذف شده است.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار کرد: افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار موجب کاهش مصرف این مواد پروتئینی مهم شده است و در مراجعاتی که برخی افراد به نمایندگان مجلس دارند، عنوان می کنند که دیگر توان خرید گوشت قرمز و مرغ را ندارند و عملا این مواد غذایی از سفره آنها حذف شده است.

وی در ادامه افزود: مصرف نکردن گوشت قرمز و مرغ می تواند عوارض بسیاری برای افراد جامعه به خصوص کودکان داشته باشد و تغذیه خانوارها را با چالش جدی روبرو می کند و حتی می تواند در آینده نه چندان دور هزینه های درمانی کشور را افزایش دهد.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه یکی از دلایل گرانی گوشت قرمز و مرغ، نوسانات ارزی و افزایش قیمت نهاده های مورد نیاز دام و طیور عنوان می شود، گفت: بخش عمده ای از نهاده های مورد نیاز دام و طیور از طریق واردات تامین می شود و در شرایطی که ارز دولتی به واردات این اقلام اختصاص می یابد، نباید شاهد این افزایش قیمت ها باشیم.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس با بیان اینکه برخی مرغداری ها تعطیل شده اند و برخی دیگر هم در آستانه تعطیلی قرار دارند، عنوان کرد: برای اینکه مرغداران بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، باید تولید برای آنان توجیه و صرفه اقتصادی داشته باشد و مرغ به قیمت مناسب و بیش از قیمت تمام شده از تولیدکنندگان خریداری شود.

انارکی محمدی با تاکید بر اینکه در تعیین قیمت مرغ باید منافع مصرف کنندگان هم در نظر گرفته شود، گفت: البته قیمت مرغ باید به نحوی تعیین شود که هم موجب متضرر شدن مرغداران نشود و هم مردم قادر به خرید و مصرف آن باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت مدیریت جامعی بر بازار گوشت قرمز و مرغ ندارد، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی گرانی محصولات پروتئینی، وجود دلال ها و واسطه ها است که با دست به دست کردن گوشت قرمز و مرغ، قیمت آنها را برای مصرف کننده افزایش می‌دهند.