۰ نفر

انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به آمار اشتغال

۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 301108
انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به آمار اشتغال

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از آمار اعلام شده در مورد اشتغال زایی در پنج سال نخست فعالیت دولت فعلی، گفت: با توجه به موج بیکاری که در جامعه وجود دارد، آمار اعلام شده مبنی بر اشتغال زایی برای 2.5 میلیون نفر با واقعیات بازار کار همخوانی ندارد.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی ؛ ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار کرد: ادعای دولت فعلی این است که در دولت قبلی و از سال 84 تا 91 برای 10 هزار نفر اشتغال زایی شده، اما در پنج سال فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم برای 2.5 میلیون نفر شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: به عملکرد دولت قبلی انتقادات زیاد و سفت و سختی دارم اما اینکه در زمان دولت نهم و دهم فقط 10 هزار شغل ایجاد شده باشد، کمی دور از ذهن و غیر قابل باور است، زیرا در آن زمان شاهد این اندازه رکود و تعطیلی بخش های مختلف نبودیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه در زمان دولت قبلی فقط 5 میلیون مسکن مهر در حال ساخت بوده است، گفت: جدا از اینکه پروژه مسکن مهر اقدام درستی بوده یا خیر، ولی به هر حال کارگران، مهندسان ناظر، معماران و پیمانکارانی در این پروژه کار می کردند که حالا اغلب بیکار شده اند و به غیر از بیکار شدن این افراد، رکود ساختمان موجب شده که کارخانه های کاشی، کارخانه های گچ، کارخانه های شیر آلات و هر واحد تولیدی که مربوط به بخش ساختمان است، تعطیل شوند یا با حداقل ظرفیت کار کنند که این موضوع هم بر بیکاری عده دیگری تاثیر گذاشته است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در ادامه عنوان کرد: این در حالی است که در بیش از پنج سالی که از فعالیت دولت تدبیر و امید می گذرد، به دلیل مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر اقتصاد، کارخانه ها و واحدهای تولیدی بسیاری تعطیل شده یا کاهش ظرفیت تولید داده اند که در نتیجه آن اقدام به تعدیل نیرو کرده اند.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: خانواده هایی که فرزندانشان تا چندی پیش سر کار می رفتند و حالا بیکار شده اند، وقتی آمار اشتغال زایی برای 2.5 میلیون نفر را می بینند و می شنوند، برایشان سوال پیش می آید که چطور چنین چیزی ممکن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در شهرک صنعتی اشترجان فلاورجان 7 هزار نفر تعدیل نیرو شده اند، گفت: در سال 91 در این شهرک که جزو قدیمی ترین شهرک های صنعتی است، 12 هزار نیرو کار می کنند که هم اکنون به کمتر از 5 هزار رسیده است و حالا باید بپرسیم که با این وضعیت آیا الان اشتغال ایجاد شده یا اشتغال از بین رفته است؟