۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

وجود اشکال در سامانه توزیع کالا در کشور/ ولع خریدکردن ناشی از بی‌اطلاعی است

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 299632
وجود اشکال در سامانه توزیع کالا در کشور/ ولع خریدکردن ناشی از بی‌اطلاعی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه احساس ناامنی در بازار داخلی و در میان مردم وجود دارد، گفت: در حال حاضر تلقی مردم این است که اگر کالایی را امروز نخرند، فردا باید همان کالا را گران‌تر خریداری کنند.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: وجود اشکال در سامانه توزیع کالا و عدم اطلاع رسانی به مردم در مورد وضعیت اقتصادی کشور و میزان ذخیره کالاها، موجب ایجاد چنین وضعیتی شده است و متاسفانه برخی هم از این فضا سوء استفاده می کنند.  

وی در ادامه افزود: اگر شرایط واقعی اقتصاد به مردم اطلاع رسانی شود، شاهد حرص و ولع برای خریداری کالاها نخواهیم بود و افرادی که به دنبال ایجاد این فضا هستند، راه به جایی نخواهند برد.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه تغییر و اختلالی در صادرات نفت و واردات ارز ایجاد نشده است، گفت: میزان ذخیره کالاهای اساسی در کشور مشخص است و هیچ اتفاق خاصی رخ نداده که منجر به آشفتگی در بازار شود، اما چیزی که در واقعیت می بینیم، التهاب بازار است.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به تغییرات شدید نرخ تورم در ماه‌های اخیر عنوان کرد: در شرایطی که هم چیز سر جای خودش است، نباید مردم شاهد چنین تورمی باشند و مسئولان باید از تغییرات نرخ تورم که به صورت ساعتی افزایش می یابد، جلوگیری کنند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه ایجاد سامانه‌های مختلف توسط دولت نتوانسته از حجم مشکلات اقتصادی کم کند، گفت: متاسفانه به نظر می رسد که دولت شناختی از مشکلات کشور ندارد و به همین دلیل سامانه‌های مختلفی با کارکردهای نزدیک به هم را به وجود آورده، اما در نهایت این سامانه‌ها هم دردی را دوا نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان اظهار داشت: سامانه‌هایی مانند نیما، سنا، کارا و ثبت سفارش که تاکنون راه اندازی شده، نتوانسته تاثیر و کارآیی لازم را داشته باشد و مشکلات موجود را مرتفع کند.