۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح جامع بانکداری/ ادامه بررسی "اصلاح قانون بانک مرکزی"

۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۲
کد خبر: 299134
تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح جامع بانکداری/ ادامه بررسی "اصلاح قانون بانک مرکزی"

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس آخرین وضعیت بررسی پیش نویس طرح جامع بانکداری که شامل 4 طرح و لایحه است را تشریح کرد.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ معصومه آقاپور علیشاهی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: با وجود تعطیلات دو هفته ای مجلس، به دلیل ماموریتی که رییس مجلس به کمیسیون اقتصادی در خصوص بررسی وضعیت اقتصادی کشور داده است، جلسات فوق العاده این کمیسیون از چهاردهم شهریور تا بیستم شهریور ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به درخواست جمعی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از علی لاریجانی برای رسیدگی به پیش نویس طرح جامع بانکداری در یک هفته از تعطیلات مجلس اظهار داشت: به دنبال موافقت رییس مجلس، کمیسیون اقتصادی یک هفته از دو هفته تعطیلات مجلس را به بررسی وضعیت اقتصادی کشور و همچنین بررسی پیش نویس طرح جامع بانکداری اختصاص داده است.

آقاپور علیشاهی در ادامه افزود: طرح جامع بانکداری شامل طرح بانکداری، طرح اصلاح قانون بانک مرکزی، طرح تاسیس بانک توسعه ایران و لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی است و در صورتی که بررسی این طرح در هفته جاری به پایان نرسد، بعد از پایان تعطیلات مجلس مجددا در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار می گیرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: در این میان طرح اصلاح قانون بانک مرکزی که اهداف، وظایف و اختیارات این بانک را در برمی گیرد، موضوع بسیار مهمی است که بررسی مواد آن در کمیسیون اقتصادی ادامه دارد.