۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

احتکار کالا و ارز توسط برخی سودجویان/ گرانفروشی نارضایتی مردم را دوچندان کرده است

۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸
کد خبر: 295151
احتکار کالا و ارز توسط برخی سودجویان/ گرانفروشی نارضایتی مردم را دوچندان کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت جلوگیری از احتکار ارز و کالا گفت: متاسفانه شاهد هستیم که عده ای از شرایط موجود سوء استفاده کرده و اقدام به احتکار کالا و ارز کرده اند.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌ و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: متاسفانه عده ای از جو روانی ناشی از خروج آمریکا از برجام سوء استفاده کرده و اقدام به احتکار کالا و ارز کرده اند که باید دولت راهکاری برای جلوگیری از این سوء استفاده ها بیاندیشد و با برنامه ریزی اصولی اجازه ندهد یک عده سوداگر گران فروشی را تداوم بدهند.  

موسوی لارگانی با بیان اینکه تداوم احتکار و گران فروشی می تواند موجب نارضایتی بیشتر مردم شود، گفت: در شرایطی شاهد نگهداری ارز و سکه در خانه ها توسط برخی افراد هستیم که کشور به نقدینگی نیاز دارد و بنابراین باید با این قبیل اقدامات مقابله شود. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به اینکه گفته می شود بیش از 10 هزار یورو در خانه ها احتکار شده است، عنوان کرد: تا زمانی که نظارت و برخورد جدی از سوی مسئولان وجود نداشته باشد، شاهد احتکارهایی از این قبیل خواهیم بود و این روند اصلاح نخواهد شد و در حقیقت با حرف و شعار نمی توانیم راه به جایی ببریم.  

موسوی لارگانی با اشاره به فقدان مدیریت در بازار ارز گفت: بسته ارزی جدید دولت هم موجب اعتراض تولیدکنندگان داخلی شده و نساجی ها، تولیدکنندگان لوازم خانگی و واحدهای تولید فولاد در آستانه تعطیلی قرار دارند و بنابراین دولت باید راهکاری در جهت تامین مواد اولیه ارائه دهد تا مشکلات تولیدکنندگان حل شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم برای تامین معاش و هزینه های زندگی خود با مشکلات زیادی مواجه هستند، گفت: تورم افسارگسیخته جامعه را فرا گرفته و عدم نظارت دولت بر بازار به شدت مردم را ناراحت و نگران کرده است.