۰ نفر

یک عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

طرح موضوع افزایش نرخ بلیت پروازها در مجلس

۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰
کد خبر: 294978
طرح موضوع افزایش نرخ بلیت پروازها در مجلس

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: موضوع افزایش نرخ بلیت پروازها در کمیسیون عمران مطرح شده است و حتما در اولین فرصت با حضور مسئولان مربوطه در کمیسیون بررسی می‌شود تا قیمتی معقول برای پروازها با توجه به وضعیت اقتصادی مردم تعیین شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیم یارمحمدی در خصوص افزایش قیمت نرخ بلیت پروازها بیان کرد: مسئول بخش حمل و نقل کشور وزارت راه و شهرسازی است. در کشور ما تاکنون بنا بر این بوده که برای خرید بلیت‌ها سوبسید داده می‌شد و بخشی از هزینه را نیز مسافرین پرداخت می‌کردند، اما با التهابات بازار ارز و تصمیماتی که گرفته شد این سوبسید به طور ناگهانی قطع شد و شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: وابستگی این بخش به نرخ ارز یکی از دلایل افزایش قیمت است. تاکنون قیمت بلیت‌ها شناور بوده و مردم با توجه به مسافت هزینه پرداخت می‌کردند، اما اکنون این بخش با یک افزایش قیمت ناگهانی مواجه شده است. پروازی که خود من با آن به استان سیستان می‌روم با افزایش قیمت چشم گیری مواجه شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: بنده اعتراض خود را در این زمینه به مسئولان اعلام کرده‌ام. این دغدغه نیز در کمیسیون عمران مطرح شد و حتما در اولین فرصت با حضور مسئولان مربوط این موضوع در کمیسیون بررسی می شود. تا قیمتی معقول برای پرواز ها با توجه به وضعیت اقتصادی مردم تعیین شود.

یار محمدی خاطر نشان کرد: اگر نیاز به افزایش قیمت باشد این امر باید به صورت پلکانی انجام شود. وضعیت کنونی بر نگرانی مردم می افزاید. دغدغه ما باید حمایت از مسافرها باشد چرا که صنعت هوانوردی نیز وابسته به مسافر است. باید در تعیین قیمت بلیت هواپیما همه جوانب در نظر گرفته شود تا قیمت‌ها متعادل شوند.

 این در حالی است که اخیرا وزیر راه درباره افزایش قیمت بلیت گفته است: در شرایط فعلی، حفظ صنعت هوانوردی از قیمت پروازها برای کشور بسیار مهمتر است و باید بتوانیم این صنعت را از گزند تحریم‌ها حفظ و در حرکت نگه داریم.