۰ نفر

بررسی تخلف شرکت گاز برای تامین گاز مدارس

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 294264
بررسی تخلف شرکت گاز برای تامین گاز مدارس

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی تخلف شرکت گاز برای گازرسانی به مدارس کشور در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به دستور کار امروز یکشنبه(28 مرداد) کمیسیون عمران مجلس، گفت: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با اصلاح برخی مواد با حضور معاونان ذی‌ربط سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان نظام کاردان‌ها، مرکز پژوهش‌های مجلس صورت گرفت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بررسی تقاضای اعمال ماده 236 در خصوص نحوه اجرای ماده 65 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت دومین دستور کار این کمیسیون بود که با حضور مسئولانی از شرکت ملی گاز و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صورت گرفت.

وی ادامه داد: طبق این قانون 10 درصد بهای گاز مصرفی به استثنای خوراک پتروشیمی های کشور به عنوان عوارض از مصرف کنندگان گرفته و مبلغ اخذ شده 20 درصد برای گازرسانی به مدارس کشور از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و 80 درصد نیز برای توسعه شبکه گازرسانی کشور باید هزینه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در این جلسه عملکرد سال 94، 95 و 96 شرکت گاز و خزانه داری مورد بررسی واقع شد، تصریح کرد: بر اساس گزارش دیوان محاسبات و تایید شرکت گاز در سال ها مذکور رقمی در حدود 92.5 میلیارد تومان این شرکت به سازمان نوسازی مدارس بدهکار است که در این خصوص نیز در دیوان محاسبات پرونده تخلف تشکیل شده و در دادسرای دیوان رسیدگی می شود.

بدری با تاکید بر اینکه در سال 97 نیز متاسفانه از عملکرد سه ماهه سال جاری رقمی در حدود 75 میلیارد تومان باید به سازمان نوسازی از سوی شرکت گازپرداخت می شد، گفت: متاسفانه هنوز ریالی پرداخت نشده است از این رو مقرر شد ظرف یک هفته آینده بدهی شرکت گاز به مبلغ 92.5 میلیارد تومان به سازمان نوسازی مدارس پرداخت شود.

وی ادامه داد: تا پایان شهریور 96 بدهی شرکت گاز و مطالبات سازمان نوسازی مدارس که بالغ بر 150 میلیارد تومان است به مرور پرداخت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شرکت گاز مکلف به پرداخت 75 میلیارد تومان به سازمان نوسازی تا پایان شهریور سال جاری شده است، گفت: در این رابطه کمیسیون عمران پیگیری این مهم بوده تا این مبالغ به حساب سازمان نوسازی مدارس واریز شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مبالغ مذکور برای اصلاح سیستم گرمایش مدارس، استاندارد سازی بخاری های گازسوز به ویژه در مناطق سردسیر کشور است.