۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

کارخانجات یا تعطیل است یا روبه تعطیلی می‌رود/ عملکرد وزیر صنعت ضعیف است

۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۸
کد خبر: 291698
کارخانجات یا تعطیل است یا روبه تعطیلی می‌رود/ عملکرد وزیر صنعت ضعیف است

آشفتگی بازار، گرانی و نبود کالا، سوء استفاده از ارز 4200 تومانی، عدم نظارت بر تخصیص ارز، عدم نظارت بر کنترل بازار، تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و... مسائلی است که اقتصادانان، فعالان بازار و صنعت گران به عنوان گلایه خود از وضعیت اقتصادی ترسیم می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیده بان ایران، نمایندگان مجلس هم در بررسی های خود به نا هماهنگی وزرای اقتصادی با رئیس جمهور اشاره می کنند مسئله ای که امروز نمایندگان مجلس به چشم خود می بینند مخالفت تمام قد مجموعه  وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و کار، رفاه و تامین اجتماعی با تفکیک وزارتخانه های است که به دلیل ادغام نا همگون با سردرگمی در انجام وظایف روبرو هستند. رئیس جمهور تلاش می کند تا با تفکیک وزارتخانه ها و کوچک کردن حوزه وظایف تصمیم گیران اقتصاد، دولت را از چالش های اقتصادی ، آشفتگی و کندی در تصمیم گیری برهاند اما وزرای اقتصادی دولت مخالف ایده رئیس جمهور هستند آنها کم شدن اختیارات و منابع خود را به مثابه شکست تلقی می کنند. همین تلقی سبب شده است معاونان پارلمانی را مامور کنند تا هر چه در کیسه امتیازات دارند به بهارستان آورده تا طرح تفکیک وزارتخانه های اقتصادی به سرانجام نرسد.

موضوعی که اکبر رنجبر زاده عضو هیات رئیسه مجلس دیروز در جریان استیضاح وزیر کار، رفاه و اجتماعی به آن اشاره کرد. اشاره ای که نشان از مخالفت وزرای اقتصادی با رئیس جمهور بود.

در گفت و گویی با علی گلمرادی نماینده ماهشهر و عضو کمیسیون انرژی مجلس به عملکرد و کارنامه وزرای اقتصادی پرداخته شده، او می گوید:

با توجه به منابع و ظرفیت هایی که وجود دارد طی دو دهه گذشته عملکرد همه دولت ها غیر قابل قبول است. این دولت هم در حوزه اقتصادی  اسفناک تر از بقیه عمل کرده است ؛ در هر جای دنیا هر موفقیتی را که ارزیابی می کنید. پشت آن آدم هایی وجود دارند. که توانمندی های خاصی دارند برنامه محور و دور اندیش هستند ولی متاسفانه ما در حوزه اقتصادی با خلاء های زیادی مواجه هستیم. بی تفاوتی، بی برنامه گی و سردرگمی مهم ترین ویژگی وزرای اقتصادی دولت دوازدهم است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص عملکرد وزارت صنعت در کنترل بازار گفت:

در وزارت صنعت اشکال های عمده وجود دارد و آقای شریعتمداری موفق عمل نکرده است. اساس مشکلات کشور، ناکارآمدی دولت در حوزه بانکداری، صنعت و تولید است. که البته در حوزه تولید ملی مشکلات جدی داریم وزیر صنعت باید بتواند بخش تولید را فعال نگه دارد اما تا کنون چنین کاری نکرده است.

گلمرادی خاطر نشان کرد:

اگر دنبال موفقیت هستند باید مشکلات بخش تولید را حل کنیم. وزیر صنعت باید شجاعانه مطالبه گر باشد و از همه ظرفیت ها اسفاده کند و تعارف را کنار بگذارد. کارخانجات ما یا تعطیل است یا روبه تعطیلی می رود. این وظیفه وزیر صنعت است که به این مشکلات رسیدگی کند ولی تا به امروز عملکرد ایشان راضی کننده نبوده است.