۰ نفر

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

اعلام وصول استیضاح ربیعی غیردموکراتیک بود

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۷
کد خبر: 290385
اعلام وصول استیضاح ربیعی غیردموکراتیک بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمی‌دانم استیضاح ربیعی از کجا آب می‌خورد مثل اینکه یکی دو نفر به پیش رئیس مجلس رفته‌اند. برخورد با استیضاح وزیر کار منصفانه نبود زیرا این استیضاح آخرین استیضاحی بود که تقدیم مجلس شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمدرضا بادامچی درباره استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این زمینه به هر طریقی صحبت کنیم می‌گویند طرفداری صورت گرفته اما در بحث استیضاح آقای ربیعی همان طور که در نطق خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفتم، هیات رئیسه جانبدارانه عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما چنین سابقه‌ای در استیضاح وزرا نداشتیم قبل از ایشان چندین وزیر در نوبت استیضاح قرار دارند.

بادامچی با اشاره به آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون ما یک هفته برای بررسی استیضاح وزیر در کمیسیون وقت داریم اما چون بحث تفکیک وزارتخانه‌ها مطرح بود یک جلسه فقط منتظر شدیم تا ببینیم که جواب تفکیک چه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گرفت، دیگر نیازی به انجام این کار نبود اما بعد از منتفی شدن این قضیه ما دستور کار چاپ کردیم و برای یکشنبه هفته آینده قرار بود این موضوع را بررسی کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمی‌دانم منشا این موضوع از کجا آب می‌خورد مثل اینکه یکی دو نفر  برای اعلام وصول استیضاح پیش رئیس مجلس رفته‌اند.

وی ادامه داد: برخورد با استیضاح وزیر کار منصفانه نبود زیرا این استیضاح آخرین استیضاحی بود که تقدیم مجلس شد.

بادامچی با بیان اینکه بعضی‌ها به جای اینکه از اول موارد استیضاح را بررسی کنند از آخر شروع کردند، گفت: استیضاح برخی از وزرا بیشتر از دو ماه است که در کمیسیون‌ها قرار دارد. این رفتار کاملا غیرمنصفانه بود. در جلسه علنی روز یکشنبه معترض خواهیم شد و اعتراض خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: آنچه که مجلس انجام داده غیردموکراتیک و غیرمنصفانه بود در جلسه علنی روز چهارشنبه که ما داشتیم اعتراض خود را بیان کردیم که باید طبق ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس این کار در دستور کار و در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد. یک جلسه صبر می‌کردند چه می‌شد مگر آسمان به زمین می‌آمد. این رفتارها درست نیست ما نباید شان مجلس پایین بیاوریم.