۰ نفر

لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه:

نمایندگان در طرح موضوعات طمانینه داشته باشند

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۰۶
کد خبر: 289512
نمایندگان در طرح موضوعات طمانینه داشته باشند

رییس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه تاکید کرد که در بیان برخی از نمایندگان نکاتی وجود دارد که سبب تخفیف و تحقیر مجلس می شود و نمایندگان در طرح موضوعات طمانینه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نادر قاضی پور گفت: در بیان برخی از همکاران نکاتی هست که سبب تخفیف و تحقیر مجلس می شود. چرا باید در چنین شرایطی این رفتارها دیده شود.

وی در ادامه افزود: به هر حال نمایندگی مجلس کاری منحصر به فرد بوده و افراد فعال می توانند طرح داده و نظارت کنند؛ قانون اساسی برای مجلس و نمایندگان اختیارات منحصر به فردی قائل شده که باید فعال شوند. لذا چرا باید به دست خود کاری انجام دهیم که یکی از ارکان کشور را زیر سوال برده و برای دیگران سوءتفاهم ایجاد کنیم.

لاریجانی عنوان کرد: در چنین شرایطی باید با طمانینه کار کرد و به دیگران هم گاهی حرف‌هایی زده شده که درست نیست، بنابراین باید این مسائل را رعایت کرد.

گفتنی است نماینده ارومیه در تذکری با استناد به ماده ۷۹ آیین نامه داخلی مجلس بر لزوم رعایت شأن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: برخی از نمایندگان حرف‌هایی را می‌زنند که باعث بی‌اعتمادی به خانه ملت می‌شود.

نادر قاضی پور در ادامه افزود: برخی از نمایندگان اظهارنظرهایی می‌کنند که این صحبت‌ها با روح کلی مجلس شورای اسلامی مغایرت دارد.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که مجلس شورای اسلامی عصاره فضائل ملت و در راس امور است، گفت: با همین نگاه نمایندگان برای کاندیداتوری فیلترهای زیادی را رد می‌کنند تا در نهایت حافظ و پاسدار انقلاب باشند. ممکن است در این بین برخی از آنها اقداماتی را انجام دهند که دیگر مردم آنها را انتخاب نکنند یا این‌ که تخلفات‌شان را هیات نظارت بررسی کند، اما این‌که اتهاماتی از تریبون مجلس شورای اسلامی متوجه نمایندگان شود جفا در حق نمایندگان است.

قاضی پور با بیان اینکه اینگونه مطالب باعث می‌شود که مردم به خانه ملت یعنی پناهگاهشان بی‌اعتماد شوند، اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان شب و روز در مجلس شورای اسلامی کار می‌کنند و قریب به اتفاق نمایندگان نوکر مردم هستند و برای مردم کار می‌کنند، لذا اگر کسی از رانتی استفاده کرد و یا کار خلافی را انجام داد باید او را به هیات نظارت معرفی کرد نه این‌که قاطبه نمایندگان را متهم کرد.

قاضی پور در پایان بر لزوم شأن و منزلت نمایندگان تاکید کرد.