۰ نفر

علی مطهری در جمع خبرنگاران:

مسئول وضع امروز کسانی هستند که نگذاشتند برجام اجرا شود/ مذاکره با آمریکا در شرایط احترام متقابل مفید است

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 289338
مسئول وضع امروز کسانی هستند که نگذاشتند برجام اجرا شود/ مذاکره با آمریکا در شرایط احترام متقابل مفید است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مسبب وضعیت جاری کشور افرادی هستند که موشک هوا کردند و اجازه اجرای برجام را ندادند که البته به هدف‌شان هم رسیدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، علی مطهری در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت: اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود.

وی در ادامه افزود: اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدفش هم رسید. مشکلات امروز کشور هم به گردن این افراد است، اما این افراد مدعی‌ به هم خوردن وضعیت کشور هستند.

مطهری خطاب به این افراد اظهار داشت: وضع فعلی جاری کشور کاری است که خودتان کردید و نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت روحانی انداخت. وضعیت جاری کشور تقصیر دلواپسان و همه کسانی است که تلاش کردند برجام اجرا نشود. البته دولت هم حتما سوء مدیریت داشته است.

نماینده تهران در واکنش به مطرح شدن مساله عدم کفایت رییس‌جمهور، گفت: الان وقت این کارها نیست.

مطهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درخواست مذاکره ترامپ، گفت: با تحقیرهایی که ترامپ نسبت به ایران داشته مذاکره مناسب نیست. مذاکره در این وضعیت توام با ذلت، خواری و تحقیر است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود و تحریم‌های جدید به تصویب نمی‌رساند، مذاکرات اشکال نداشت، اظهار داشت: البته برای ما بهتر بود در زمان اوباما روابط و مذاکرات را با آمریکا انجام می‌دادیم و بسیاری از مشکلات را با دولت اوباما حل می‌کردیم.

نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه مذاکره در شرایط عادلانه و توام با احترام متقابل، مفید است، گفت: مذاکره و رابطه دو مفهوم جداگانه است. ممکن است رابطه با آمریکا برقرار شود تا تسهیلاتی مثلا برای اتباع ایرانی ساکن در آمریکا به وجود آید ولی مذاکره یعنی توافق با آمریکایی‌ها در حوزه‌ها و مسائل مختلف.

مطهری در بخش دیگری از سخنانش درباره سرنوشت لایحه پالرمو و اختلاف دیدگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و مجلس گفت: حل لایحه پالرمو باید توسط مجلس انجام شود و ورود مقام معظم رهبری به این موضوع ضرورتی ندارد.

نایب رییس مجلس عنوان کرد: رهبری درباره الحاق به کنوانسیون تامین مالی تروریسم موضع‌گیری داشتند و خواستار دقت بیشتر در این لایحه شدند و به هر حال باید منتظر نظر شورای نگهبان در این خصوص ماند.