۰ نفر

معصومه ابتکار در مجلس:

نیازمند قانون جامع برای حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم

۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹
کد خبر: 287514
نیازمند قانون جامع برای حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تصویب قانون بازدارنده و جامع در زمینه کودکان و نوجوانان ضروری است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، معصومه ابتکار گفت: این یک لایحه قضایی است که از سوی قوه قضاییه ارائه شده و بسیار لایحه خوبی است، دولت هم کاملا از آن حمایت می‌کند گرچه ممکن است جایی هم امکان اصلاح وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه موضوع کودک و نوجوان برای جمهوری اسلامی به لحاظ مبنایی از مسائل مهم فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: لازم است با قاطعیت و جدیت در ابعاد مختلف حقوقی و قضایی به آن بپردازیم که خوشبختانه این لایحه جامعیت لازم را دارد.

ابتکار با اشاره به اینکه آمار کودک آزاری و سوء‌استفاده از کودکان نگران کننده است، گفت: دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه کارهای خوبی کرده ولی ما نیازمند یک قانون بازدارنده و جامع در این زمینه هستیم.

معاون رییس جمهور با بیان این‌که لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برای افراد کمتر از ۱۸ سال و با لحاظ تعاریف شرعی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: وضع مخاطره‌آمیز کودکان در نظر گرفته شده چرا که اگر کودکی آسیب ببیند تبعات‌اش نیز برای خانواده و جامعه بی‌حد و حصر خواهد بود. همچنین دستگاه‌های دولتی باید بدانند تکلیف‌شان در قبال موضوع کودک و نوجوان چیست.

وی در ادامه افزود: طبق این لایحه قوه قضاییه باید مراکز استانی تشکیل دهد و وظایف سازمان‌های دولتی حتی سازمان صداوسیما و سازمان زندان‌ها برای حمایت از کودک و نوجوان مشخص شده است.

ابتکار تدوین قانونی برای حمایت از کودکان و نوجوانان را مطالبه جدی جامعه امروز دانست و گفت: تصویب این قانون می‌تواند نقطه قوتی برای کشور باشد.