۰ نفر

نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

انتقاد از فقدان مدیریت جامع شهری/ هیچ نهادی پاسخگوی اشکالات نیست

۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۳
کد خبر: 286577
انتقاد از فقدان مدیریت جامع شهری/ هیچ نهادی پاسخگوی اشکالات نیست

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اعلام وصول طرح جامع مدیریت شهری در صحن علنی مجلس گفت: فقدان مدیریت جامع شهری مشکلات بسیاری را در شهرها به خصوص در کلانشهرها و شهرهای بزرگ کشور به وجود آورده است.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ طیبه سیاوشی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار داشت: نبود مدیریت جامع شهری موجب شده که در زمان اجرای هر فعالیت عمرانی سازمان های مختلف وارد عمل شوند و همین موضوع مشکلات و چالش هایی را به وجود می آورد.  

سیاوشی در ادامه افزود: البته فقدان مدیریت جامع شهری در شهرهای کوچک هم مشکل زا شده است و خساراتی را به منابع و سرمایه های کشور وارد می کند. در عین حال این موضوع موجبات سرگردانی مردم را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در تمام کشورهای دنیا اعمال می شود، گفت: سایر کشورها تجربه های بسیار موفقی در این زمینه دارند و باید ما هم در کشورمان از این الگوها تبعیت کنیم.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای شهر باید طرح جامع مدیریت شهری را با همکاری مجلس پیش برده و اجرایی کنند، اظهار داشت: هیچ نهادی نسبت به فقدان مدیریت واحد شهری پاسخگو نیست و تا زمانی که طرح جامع مدیریت شهری تصویب و اجرایی شود، مشکلات موجود پابرجا خواهد بود.  

نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طرح جامع مدیریت شهری با رای بالایی تصویب شود، عنوان کرد: متاسفانه دولت ها درهیچ مقطعی به دنبال کاهش اختیارات و تصدی گری ها نبوده اند و درحوزه شهری هم تمایلی به واگذاری اختیارات خود به مدیران شهری ندارند.