۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

پیگیری انتشار لیست کامل دریافت کنندگان ارز دولتی توسط مجلس/ دلار 4200تومانی نباید موجب اخلال در اقتصاد شود

۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳
کد خبر: 283581
پیگیری انتشار لیست کامل دریافت کنندگان ارز دولتی توسط مجلس/ دلار 4200تومانی نباید موجب اخلال در اقتصاد شود

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه فهرست ارز بگیران دولتی به صورت ناقص منتشر شده است، گفت: امیدوارم به دلیل جلوگیری از منتشر شدن اسامی برخی افراد، این لیست ناقص ارائه نشده باشد.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ زهرا سعیدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه مجلس پیگیر انتشار لیست کامل این افراد است، اظهار داشت: اگر هر فردی به هر دلیلی دلار 4200 تومانی گرفته باشند و آن را صرف واردات کالاهایی غیر از آنچه که در تعهدش بوده، کرده باشد یک نوع اخلال در اقتصاد و رانت محسوب می‌شود و به مثابه از بین بردن اعتماد مردم است و این موضوعی است که باید مانع از آن شد.  

وی در ادامه افزود: اگر کسی واقعا به بیت المال خیانتی کرده در هر جایگاهی که باشد، باید به تخلف او رسیدگی شود و هیچ یک از دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی نباید مصونیتی در این رابطه داشته باشند.

سعیدی با تاکید بر اینکه باید روی لایه های وزارتخانه‌ها نظارت بیشتر شود، گفت: وزیری که در راس یک وزارتخانه قرار می‌گیرد، باید تمام تلاشش این باشد که پاک بیاید و پاک برود و برای تحقق چنین موضوعی مسلما باید روی لایه های مدیریتی و حتی ریز مجموعه تحت مدیریتش نظارت داشته باشد.  

نماینده مردم مبارکه در مجلس عنوان کرد: نمی شود که دلار دولتی به برخی افراد داده شده باشد و آنها بر خلاف تعهدات خود عمل کرده باشند و مدیری در این موضوع دست نداشته باشد و یا ناآگاهانه عمل کرده باشد. در واقع باید با آن مدیری که آگاهی داشته و به انجام این قضیه کمک کرده برخورد قانونی شود و نه اینکه فقط شخص وزیر را استیضاح کنیم و بگوییم آقای وزیر خداحافظ و برخوردی با مدیران میانی صورت نگیرد.

سعیدی با تاکید بر اینکه باید با اخلالگران اقتصادی برخورد جدی شود، گفت: هیچ دلیلی پذیرفتنی نیست که افرادی اخلالی در نظم مالی و اقتصادی کشور ایجاد کنند و اگر به دلیل برخی مصلحت بعضی اتفاق‌ها باید می‌افتاده، بهتر است این مصلحت‌ها با نمایندگان مجلس و مردم در میان گذاشته شود و اصلا دلیلی بر پنهان کاری وجود ندارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه باید فرهنگ عذرخواهی و استعفا در بین  مسئولان نهادینه شود، اظهار داشت: باید با تمام آنهایی که فساد مالی ایجاد می‌کنند برخورد شود و اگر برخورد جدی با اخلالگران اقتصادی انجام شود، می‌توان امیدوار به آینده بود.