۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با اقتصاد آنلاین:

تنها 40 درصد برنامه‌های توسعه اجرا شده است/ ضعف نظارت مجلس بر اجرای برنامه ها

۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 283391
تنها 40 درصد برنامه‌های توسعه اجرا شده است/ ضعف نظارت مجلس بر اجرای برنامه ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه زمان زیادی صرف تهیه و تدوین و تصویب برنامه های توسعه ای می شود، گفت: به رغم زمان و بودجه ای که صرف این کار می شود، حدود 40 درصد از پنج برنامه توسعه ای اجرا شده است.

اقتصاد آنلاین -المیرا اکرمی؛ سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار داشت: تهیه و تدوین و تصویب پنج برنامه توسعه ای قبلی زمان و انرژی و بودجه زیادی را از مجلس و دولت گرفت اما متاسفانه آمارها حاکی از آن است که فقط حدود 30 تا 40 درصد این برنامه ها اجرا شده است.

موسوی لارگانی در ادامه افزود: این موضوع به معنای هدر رفتن منابع و امکانات کشور است و باید در مجلس و دولت به دنبال راهکاری باشیم که برنامه های توسعه ای حداکثری اجرا شود تا منابع کشور این چنین هدر نرود که این موضوع را باید از همین برنامه ششم توسعه به صورت جدی آغاز کنیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه در بهترین حالت 60 یا 70 درصد برنامه های توسعه ای اجرا شده است، عنوان کرد: در مجموع آمارها نشان می دهد که به طور متوسط حدود 40 درصد پنج برنامه توسعه ای قبلی اجرا شده و این در حالی است که در نهایت باید این برنامه ها با 2 یا 3 درصد اختلاف، اجرایی میشد که این موضوع جای تامل و بررسی دارد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه اجرای ناقص برنامه های توسعه واقعا جای تامل و بررسی دارد، گفت: متاسفانه علاوه بر اهمالی که دولت ها در اجرای برنامه های توسعه ای داشته اند، مجلس هم از جهت اعمال نظارت ضعیف عمل کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه برنامه های توسعه ای شامل یک موضوع واحد نیست و موضوعات مختلفی را در برمی‌گیرد، اظهار داشت: با توجه به این موضوع باید همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس به موضوع عدم اجرای کامل برنامه های توسعه ای ورود پیدا کنند و عملکرد دولت در این زمینه را مورد بررسی قرار دهند، اما متأسفانه این موضوع کاملا در مجلس مسکوت مانده است.