۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از دستور کار کمیسیون‌های مجلس

استیضاح وزیر اقتصاد بررسی می‌شود/ رسیدگی به وضعیت بازسازی ساختمان پلاسکو

۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 281987
استیضاح وزیر اقتصاد بررسی می‌شود/ رسیدگی به وضعیت بازسازی ساختمان پلاسکو

بررسی استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی و رسیدگی به وضعیت بازسازی ساختمان پلاسکو از مهم ترین دستور کارهای کمیسیون‌های مجلس در هفته دوم تیرماه است.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ در هفته جاری بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی‌ و دارایی و همچنین رأی گیری درخصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی در پنج سال گذشته در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد. علاوه بر این کمیسیون اقتصادی جلساتی را برای بررسی مشکلات جاری در ارتباط با مسائل ارزی کشور با حضور مسئولان ذی‌ربط خواهد داشت.

در این هفته کمیسیون انرژی مجلس هم بـررسی مشکلات صنعت آب و برق با توجه به ایام پیک مصـرف در تابستان سال جاری را با حضور وزیر نیرو و معاونان وی در دستور کار دارد.

در هفته دوم تیرماه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را بررسی می‌کند.  

در هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم بررسی وضعیت بازار تلفن همراه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دستور کار دارد. 

کمیسیون عمران مجلس هم در این هفته ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را با حضور معاونان ذی‌ربط سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، مرکز پژوهش‌های مجلس و کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران، کانون سراسری پیمانکاران عمران ایران و جامعه مهندسین مشاور را دستور کار دارد.

همچنین دعوت از وزیر راه و شهرسازی، استاندار تهران، شهردار تهران، معاون عمرانی وزارت کشور، رئیس کل دادگستری تهران، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، معاون امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی به منظور رسیدگی به وضعیت بازسازی ساختمان پلاسکو و حقوق ساکنین آن و همچنین نحوه عمل به نتایج مندرج در گزارش حادثه آتش‌سوزی و فروریزش ساختمان پلاسکو دیگر دستور کار کمیسیون عمران مجلس است.

علاوه بر این وزیر راه و شهرسازی باید در این هفته در کمیسیون عمران حضور یافته و به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس پاسخ دهد.

در هفته دوم تیرماه کمیسیون کشاورزی مجلس هم وضعیت خودکفایی و امنیت غذایی کالاهای اساسی در بخش کشاورزی و وضعیت قیمت و بازار نهاده‌ها و محصولات کشاورزی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش در این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس میزبان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس است.

همچنین بررسی مسائل، مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت دارو و تجهیزات پزشکی با حضور ریاست سازمان غذا و دارو و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است.