۰ نفر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

طرح تحول سلامت با مشکلاتی مواجه شده‌است

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 281218
طرح تحول سلامت با مشکلاتی مواجه شده‌است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح تحول سلامت با مشکلاتی مواجه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت،  مسعود گودرزی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 5 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با قدردانی از تلاش تیم ملی فوتبال و دروازه‌بان شایسته تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی 2018، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات راهگشای خودشان در جلسه اخیر فرمودند مجلس نباید نماد یاس و ناامیدی و عدم اعتنا به مسائل کشور باشد یعنی در ضعف عملکرد دستگاه‌های مسئول در کشور هر دو نیمه پر و خالی را باید دید و بر اساس شرایط عینی و واقعی زمان و مکان تفسیر و قضاوت کرد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر امروز نمایندگان انتقادات و مردم اعتراضی به مجموعه عملکرد دستگاه‌ها و مسئولان دارند به معنای بی‌توجهی به خدمات ارزشمند این نظام که قریب 40 سال بی‌منت و باافتخار انجام داده نیست.

وی با بیان اینکه سیر صعودی مشارکت مردم در انتخابات گذشته و اخیر ریاست جمهوری به معنای تأیید عملکرد نظام و البته استمرار مطالبه گری و امید برای رفع نواقص و کاستی‌های موجود است، تصریح کرد: همین موضوع موتور محرکه نظام و انقلاب در مسیر پیشرفت و توسعه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: هر ممیز منصفی اذعان دارد که تأمین امنیت داخلی با وجود انواع متغیرهای آشوب ساز منطقه‌ای تأییدی بر عملکرد مجموعه دستگاه‌های مسئول است.

گودرزی خطاب به مردم و ملت شریف ایران با بیان اینکه قدر این امنیت را باید دانست و با جان و دل و بدون توجه به تبلیغات دشمنانی که هنوز در جهت ناامن کردن ایران مانده‌اند از آن حراست و مراقبت کنیم، گفت: در بستر ناامنی تمنای هیچ پیشرفتی نداشته باشیم اما در بستر امنیت هرگونه ناکارآمدی قابل طرح، نقد و برنامه‌ریزی برای اصلاح و پیشرفت است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس دهم، ادامه داد: در بعد دیگر معظم له فرمودند نباید مجلس نماد بی‌اعتنایی به کشور باشد به‌طور قطع مجلس در نیمه خالی تقصیرها و ناکارآمدی‌هایی دارد که باید بپذیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعتراض دیروز بازاریان، گفت: قشری که انقلاب مدیون آنها است؛ همین قشری که حضور آنان در انقلاب از حافظه تاریخی محو نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بحران ارز و سکه و همچنین مسائل اشتغال جزو مشکلات عمده امروز کشور محسوب می‌شوند، تصریح کرد: متأسفانه در خصوص موضوع اشتغال در طول این 40 سال در دولت‌های مختلف شاهد برنامه درازمدت و اساسی برای اشتغال نبودیم؛ در دولت قبل طرح‌های زودبازده، وام‌های اشغال و طرح اشتغال ضربتی و در این دولت طرح‌هایی که اشتغال فراگیر و عشایر و روستایی مطرح شده اما همه این موارد در دولت قبل موفق نبود و در این دولت نیز ضمانت اجرا و نظارت در آن دیده نشده و این موارد مسائل و مشکلاتی است که امروزه ما با آن مواجه هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه در خصوص بحث فقر دو راهکار را در قوانین برنامه در سال‌های گذشته پیش‌بینی کردیم، گفت: یک مورد بحث هدفمندی یارانه‌ها بود که مشاهده  کردیم که بر مسائل و مشکلات آن و حدود 12 سال است که بر ناکارآمدی آن اصرار داریم اما هنوز مشخص نیست که چه زمان باید حل شوند.

گودرزی با انتقاد از اینکه اجرای طرح تحول سلامت با مشکلاتی مواجه شده است، افزود: متأسفانه امروز جسم اقتصاد بیمار است و به دنبال آمپول، تزریقات و قرص مسکن هستیم اما این راهکارها جواب نمی‌دهد و در برهه‌ای هستیم که باید تصمیم سخت بگیریم و نیاز به یک جراحی دارد و باید با شجاعت و شهامت این کار را انجام داد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس دهم، در مورد بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خودشان انتظار رفتار انقلابی و پرهیز از اشرافی‌گری را داشتند و این فرمایش قابل تعمیم به تمامی مسئولان به ویژه مقامات نظام است؛ آیا این‌گونه عمل می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته باید گفت مسئولان ساده‌زیست، پاکدست و انقلابی هنوز هم داریم اما متأسفانه مسئولانی نیز در کشور وجود دارند که کجروی داشتند؛ در حوزه فساد اقتصادی مسائلی مطرح شده و اخیراً موضوع جدیدی در خصوص واگذاری منازل مصادره‌ای به برخی از مقامات کشور مطرح شده است.

وی تصریح کرد: شما به چه حقی در منازل سازمانی که مربوط به طاغوت بوده و کارگزار نظام اسلامی هستید در آن سکونت دارید؟ به چه حقی؟ این رفتار اسلامی و انقلابی است؟ منازل باید بازگردانده شود؛ این تصمیم انقلابی و مردم شادکن برای ما خواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه مردم ایران تشنه عدالت واقعی هستند خطاب به هیأت دولت، گفت: چرا بحث حقوق بازنشستگان که امسال در قانون دیده شده را رعایت نمی‌کنید؟

گودرزی خطاب به وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 6 ماه از بازنشستگی 42 هزار بازنشسته می‌گذرد اما حقوق آنها پرداخت نشده است، ادامه داد: برنامه‌هایی را در روز رأی اعتماد داشتید چرا خارج از برنامه عمل می‌کنید؟ چرا حق‌التدریسی‌هایی که با یک طرح ساماندهی می‌شود را ساماندهی نمی‌کنید؟ آقای احمدی لاشکی به این موضوع ورود کردند انتظار می‌رود آن را در دستور کار قرار دهید.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس دهم، در مورد مشکلات حوزه انتخابیه خطاب به وزیر نیرو، ادامه داد: خجالت می‌کشم از پشت تریبون اعلام کنم برای طرحی که 6 سال از آن می‌گذرد و 100 میلیارد دلار هزینه شده اما هنوز آن را تعیین تکلیف نکرده و به سؤال ما پاسخ ندادید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از رییس کمیسیون انرژی درخواست کرد سؤال از وزیر نیرو را در صحن مطرح کند تا وزیر نیرو پاسخگو باشد و گفت: وزرا باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: کشاورزان را دریابید؛ انتظار می‌رود به بیمه کشاورزی توجه کنید؛ مشکلات کشاورزان باید حل شوند و به صورت شعاری عمل نشود.