۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

ارائه گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در تیرماه/ اصلاح 52ماده مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز

۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 275916
ارائه گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در تیرماه/ اصلاح 52ماده مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تیرماه امسال گزارشی از روند قاچاق کالا و ارز به کشور و نحوه مبارزه با آن به صحن پارلمان ارائه خواهد شد.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با بیان اینکه مساله قاچاق کالا و ارز تنها مربوط به یک دستگاه نیست و موضوعی فرا سازمانی است، گفت: در واقع هر سه قوه کشور درگیر موضوع قاچاق هستند و با توجه به اهمیت موضوع، در حال حاضر هیات تحقیق و تفحص مجلس از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال پیگیری سوالاتی است که تعدادی از نمایندگان از ستاد قاچاق کالا و ارز داشتند که در نهایت منجر به تحقیق و تفحص شد.

وی در ادامه افزود: همچنین این هیات تحقیق و تفحص به دستگاه‌های اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه‌های مختلف مرتبط با این ستاد در مورد روند و چگونگی اقدامات صورت گرفته نامه‌هایی را ارسال کرده و پاسخ آنها را دریافت کرده است.

انارکی محمدی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: همچنین هیات تحقیق و تفحص مجلس از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بازدیدهای میدانی از مرزهای مختلف مانند بازرگان، ماکو و مبادی رسمی و غیر رسمی ورود کالا داشته است. حدود دو هفته پیش هم بازدیدی از مبادی ورودی و خروجی بندرعباس، قشم و بندر شهید رجایی انجام شد و در جلساتی با استاندار و ستادهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های جنوبی، وضعیت این مبادی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با بیان اینکه در سال 92 قانون کامل و جامعی برای قاچاق کالا و ارز تهیه و تصویب و در سال 94 هم این قانون اصلاح شد، گفت: در حین تحقیق و تفحص اصلاح بخش‌هایی از این قانون را هم در نظر داریم و در همین راستا دولت لایحه ای را برای اصلاح 20 ماده ارائه داده و در طرحی هم که تعدادی از نمایندگان مجلس تهیه کرده اند، اصلاح 32 ماده مدنظر قرار گرفته و در مجموع در حال اصلاح و تکمیل  52 ماده هستیم که به قانون فعلی الحاق شود.

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: به زودی تمام موارد مذکور جمع بندی می‌شود و امیدواریم تیرماه امسال بتوانیم گزارشی از روند قاچاق کالا و ارز به کشور و نحوه مبارزه با آن به صحن مجلس ارائه بدهیم.