۰ نفر

نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

صنعت نفت به ۲۰۰میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد/ در دولت قبلی اتفاقات ناگواری در وزارت نفت رخ داد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 268877
صنعت نفت به ۲۰۰میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد/ در دولت قبلی اتفاقات ناگواری در وزارت نفت رخ داد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر صنعت نفت به ۲۰۰میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، گفت: در حالی نیازمند این رقم بزرگ برای سرمایه گذاری هستیم که تاکنون گام های اساسی برای جذب این سرمایه گذاری برنداشته ایم.

اقتصادآنلاین-المیرا اکرمی؛ قاسم میرزایی نکو در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: در حالی صنعت نفت نیازمند جذب سرمایه 200 میلیارد دلاری است که با شرکت توتال یک قرارداد 8 میلیارد دلاری منعقد کرده ایم و 2 قرارداد هر کدام به ارزش 5 میلیارد دلار هم در راه است و تامین نشدن سرمایه مورد نیاز در کنار سایر مسایل مشکلاتی را به وجود آورده است.

میرزایی نکو با بیان اینکه وزارت نفت تحت فشارهای مختلفی قرار دارد که مشکلاتی را برای این وزارتخانه به وجود آورده است، گفت: متاسفانه هر یک از گروه های سیاسی سعی می کنند که نظرات و دیدگاه های خود را در مورد عزل و نصب مدیران به وزرا تحمیل کنند و این در حالی است که وزارت نفت، پول کشور را تامین می کند و یک وزارتخانه تخصصی است و طبیعتا برای نگه داشتن افرادی که دارای تخصص اکتشاف،  بهره برداری و فرآورده سازی هستند، باید امتیازاتی را به این افراد اعطا کند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر وزیر نفت موظف است هر کسی که با تک ماده هم قبول شود را در وزارت نفت ببرد ولی فردی که دکترا هم دارد، نمی تواند جذب و استخدام کند.

در عین حال فشارهای سیاسی، نمایندگان مجلس و مجامع استانی هم روی وزارت نفت تاثیر می گذارند و همه این مسایل نشان می دهد که وزارت نفت هم مانند سایر وزارتخانه ها نیاز به چابک سازی، بازنگری و جمع کردن نیرو دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه در تمام وزارتخانه ها و سازمان ها نقص هایی وجود دارد، گفت: قطعا در وزارت نفت هم این نقص ها وجود دارد و شخص وزیر نفت هم بی عیب و نقص نیست، منتها وزیر نفت هدفگذاری های بزرگی را انجام داده و بنا دارد به آن هدف های بزرگ برسد و اگر در این میان چند اشکال هم وجود داشته باشد، مساله ای نیست. اما برخی افراد و جریان های سیاسی، به چند اشکال موجود بسیار ایراد می گیرند و هدفگذاری های بزرگ را نمی بینند.

میرزایی نکو با بیان اینکه متاسفانه در دولت های نهم و دهم اتفاقات ناگواری در وزارت نفت در قراردادها، واگذاری ها و فروش نفت رخ داده است، عنوان کرد: اقداماتی که در دولت های نهم و دهم انجام شده است، یک ویرانه حیف ومیلی از وزارت نفت به جا گذاشته است.