۰ نفر

پزشکیان در پاسخ به اخطار نماینده محلات:

واگذاری مدارس دولتی ممنوع است

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۱۲
کد خبر: 264818
واگذاری مدارس دولتی ممنوع است

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم محلات، تأکید کرد که طبق قانون برنامه ششم توسعه مدارس دولتی قابل واگذاری نیستند و واگذاری این مدارس ممنوع است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در نشست علنی امروز مجلس و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات با استناد به اصل30 قانون اساسی گفت: طبق قانون اساسی دولت موظف است آموزش و بهداشت را به صورت رایگان برای همه مردم ارائه کند.

سلیمی با اشاره به طرح اصلاح قانون اجرای سیاست اصل44 عنوان کرد: در این اصلاحات به دولت اجازه داده می‌شود در زمینه واگذاری آموزش و سلامت اقداماتی داشته باشد، اما روشن نیست این اقدامات به چه نحوی خواهد بود. بنابراین دست دولت برای واگذار کردن بخش سلامت و آموزش باز خواهد بود.

وی با بیان اینکه مبهم بودن اصلاح قانون خطر رایگان نبودن آموزش و پرورش در بخش عمومی را به دنبال دارد، گفت: در برنامه ششم هم تأکید شده که بخش آموزش صد درصد واگذار نشود و رایگان باشد.

در ادامه مسعود پزشکیان که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: دقت لازم در قانون برنامه ششم توسعه در زمینه واگذاری بخش عمومی آموزش شده است و در برنامه ششم توسعه واگذاری مدارس دولتی ممنوع است و بنابراین نگرانی در زمینه واگذاری این بخش وجود ندارد.