۰ نفر

پزشکیان در پاسخ به تذکر نماینده قائمشهر:

ارائه گزارش از سوی کمیسیون ویژه خلاف آیین‌نامه‌ نیست

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۵۱
کد خبر: 264812
ارائه گزارش از سوی کمیسیون ویژه خلاف آیین‌نامه‌ نیست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده قائمشهر در مجلس تأکید کرد که ارائه گزارش از سوی کمیسیون ویژه خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، علی ادیانی در تذکری گفت: در ابتدای طرح مذکور آمده است طرح اصلاحی در راستای اجرای تبصره (1) ماده (49) قانون آیین‌نامه داخلی است.

ادیانی در ادامه افزود: طبق ماده 49 آیین‌نامه داخلی دو نوع کمیسیون در مجلس تشکیل می‌شود؛ کمیسیون خاص و کمیسیون تخصصی که طبق تبصره (1) ماده (49) ارائه گزارش به صحن علنی از سوی کمیسیون تخصصی صورت می گیرد نه کمیسیون‌های خاص و ویژه.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در گذشته روال عادی بود که کمیسیون‌های خاص نیز گزارشی ارائه دهند که این خبط آیین‌نامه‌ای است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه کمیسیون‌های ویژه نباید گزارشی به صحن ارائه دهند، گفت: نکته دیگر این است که تعداد اعضای کمیسیون‌های ویژه 15 نفر است و کمیسیون‌های تخصص حداقل با 19 نفر تشکیل می‌شوند. بنابراین تغایری به لحاظ حد نصاب برای تصویب مصوبه در کمیسیون ویژه اتفاق می افتد.

ادیانی عنوان کرد: در حال حاضر نهضتی در مجلس با عنوان تشکیل کمیته ویژه به راه افتاده است و در واقع کمیسیون‌های تخصصی را زیر سوال می‌برد.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: در ادامه تبصره (1) ماده (49) تأکید شده است که هیئت رئیسه مجلس می‌تواند گزارش کمیسیون را در دستور کار مجلس قرار دهد، بنابراین ارائه طرح اصلاحی از سوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مغایرتی با آیین‌نامه داخلی مجلس ندارد.