۰ نفر

نماینده خوی و چایپاره در مجلس:

تحقیق و تفحص برای بهبود فضای کسب و کار ضروری است

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 262607
تحقیق و تفحص برای بهبود فضای کسب و کار ضروری است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نباید به گزارش کمیسیون اصل ۴۴ درخصوص بهبود فضای کسب و کار اکتفا کرد، گفت: بهتر است تحقیق و تفحص در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، سیدتقی کبیری در نشست علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به ماده 49 و 24 آیین نامه داخلی مجلس و اشاره به اخطاری به استناد اصول 44 و 76 قانون اساسی گفت: در گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی آمده است که بخش خصوصی برای رفع موانع تولید هنوز موفق به ایجاد سازوکار لازم برای پیگیری بازخورد اقدامات فعالان اقتصادی یا اصلاح قوانین و مقررات مربوطه نشده است.

کبیری در ادامه افزود: در بخش دیگر گزارش به حضور نامنظم اعضای دولتی در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی اشاره کرده که نشان از عدم کارآمدی و اثربخشی این شورا است و متاسفانه مدتی است این جلسات تشکیل نشده است.

نماینده خوی و چایپاره خاطرنشان کرد: این در حالی است که برای حمایت از کالای ایرانی و بهبود محیط کسب و کار، نیازمند برگزاری جلسات و مقررات زدایی هستیم.

کبیری با اشاره به اینکه گزارشی که بانک جهانی درخصوص شاخص سهولت فضای کسب و کار در سال 2014 و 2016 اعلام کرد، نشان از ارتقای رتبه ایران دارد، گفت: اما این مسئله به موجب اصلاح فرآیندهای واقعی و دست و پاگیر برای کسب و کارها بوده است. در واقع بر مبنای بازنگری این رتبه را کسب کرده ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با توجه به موارد مذکور نباید به گزارش اکتفا کرد و بهتر است در مقابل آن اقدام به تحقیق و تفحص در این حوزه کنیم تا موارد به طور جدی تر پیگیری و رفع شود.