۰ نفر

برای تامین نظر شورای نگهبان

دریافت فاینانس برای اجرای طرح‌های ریلی منوط به مجوز رهبری شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷
کد خبر: 256443
دریافت فاینانس برای اجرای طرح‌های ریلی منوط به مجوز رهبری شد

نمایندگان مجلس دریافت فاینانس برای تامین سهم ۱۵ درصدی طرح‌های ریلی را منوط به اخذ مجوز از مقام معظم رهبری کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در ادامه رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در بودجه ۹۷، نمایندگان مجلس بند الحاقی ۲ به تبصره ۴ را اینگونه اصلاح کردند که به موجب آن به هیئت عامل صندوق توسعه ملی اجازه داده شد در صورت مجوز از مقام معظم رهبری نسبت به تامین سهم ۱۵ درصد طرح‌های ریلی که قرارداد تامین مالی خارجی (فاینانس) آنها منعقد شده، اقدام نمایند.

همچنین نمایندگان مجلس بخش هایی از تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۷ را هم اصلاح کردند. از جمله این اصلاحات این است که ضوابط نقل و انتقال اوراق و چگونگی توثیق مطالبات بانکها از دولت نزد بانک مرکزی براساس آیین نامه‌ای انجام شود که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

همچنین تسویه مطالبات نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی، بانکها و بیمه ها، اتحادیه‌ها و آستانهای مقدسه با حسابرسی ویژه و با رعایت ضوابط قانونی مطابق آیین نامه‌ای خواهد بود که به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

گفتنی است دیگر مورد اصلاحی مربوط به جزء الحاقی ۶ در تبصره ۵ است که براساس آن کلیه وجوه جریمه‌های تسویه اصل و سود مطالبات بانک های موضوع این حکم در مورد اشخاصی که اصل و بدهی مطالبات آنها طبق این جزء تهاتر و تعیین تکلیف شده‌اند، بخشوده می شود و بانکها ادعایی در این خصوص از دولت و بدهکاران که بدهی آنها تسویه شده، نخواهند داشت.