۰ نفر

رییس مجلس در پاسخ به یک تذکر:

ایرادی به اصلاحات شورای نگهبان در مورد لایحه بودجه وارد نیست

۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱
کد خبر: 256410
ایرادی به اصلاحات شورای نگهبان در مورد لایحه بودجه وارد نیست

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان، در مورد نحوه بررسی مصوبات اصلاحی لایحه بودجه ۹۷ توسط شورای نگهبان گفت: نحوه بررسی مصوبات اصلاحی لایحه بودجه ۹۷ توسط شورای نگهبان صحیح است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در نشست علنی امروز مجلس جهانبخش محبی نیا با استناد به ماده 199 آیین نامه داخلی مجلس، در تذکری گفت: قانون این نیست که برخی مواد را کم کرده و برخی را پررنگ کنیم، بنابراین باید به گونه‌ای این روند را مشخص کنیم که دچار عذاب وجدان نشویم.

محبی نیا در ادامه افزود: از من خواسته شده که در مورد اصلاحات صورت گرفته از سوی شورای نگهبان انتقاد نکنم و این در حالی است که بنده شورای نگهبان را همانطور که امام و قانون اساسی تایید کرده، قبول دارم، اما عملکرد آن نباید به گونه‌ای باشد که باعث تضعیف مجلس باشد.

نماینده مردم میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب در مجلس اظهار داشت: براساس ماده 3 آیین نامه داخلی تمام احکام باید در چارچوب شرع باشد و کمرنگ کردن آنها خیانت است، اینکه در بند یک و دو تبصره یک، نفت خام بیاید یا نیاید، کجای آن با قانون و شرع منافات دارد، بنابراین اگر نظر کارشناسی نمایندگان در اختیار آقایان کدخدایی و اسماعیلی قرار بگیرد، اعمال تقدیر در آن مدارا نیست؟

محبی نیا عنوان کرد: وقتی اصلاحات صورت گرفته از سوی شورای نگهبان با قانون و شرع همخوانی ندارد، یک نوع کم فروشی و خیانت است.

در ادامه رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: ایرادی به اصلاحات صورت گرفته از سوی شورای نگهبان وارد نیست، چرا که ما در مورد صندوق صحبت کرده ایم، اما مواردی که در بند الف و بند ب آورده شده در تضاد با یکدیگر است. بنابراین باید مطابق با آنچه در اصلاحات صورت گرفته آمده، مطابق با قانون برنامه اصلاح صورت می گیرد.

علی لاریجانی اظهار داشت: این ایراد وارد است چرا که در بند (الف) فرآورده های نفتی آمده اما در بند (ب) نیامده و شورای نگهبان خواسته که در این مورد تکلیف را روشن کنیم.