۰ نفر

بررسی ابهامات واگذاری املاک شهرداری‌ها در صحن علنی مجلس

مجلس از پاسخ‌های وزیر کشور درباره واگذاری املاک در شهرداری قانع شد/ وزارت کشور در اعمال حاکمیت نسبت به شهرداری‌ها محدودیت دارد

۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸
کد خبر: 255942
مجلس از پاسخ‌های وزیر کشور درباره واگذاری املاک در شهرداری قانع شد/ وزارت کشور در اعمال حاکمیت نسبت به شهرداری‌ها محدودیت دارد

نمایندگان مجلس، پاسخ‌های وزیر کشور درباره موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران را قانع کننده دانستند.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ در جلسه علنی امروز مجلس، محمود صادقی نماینده تهران و 15 نماینده دیگر درباره علت تعلل وزارت کشور در بررسی موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران سوالی را از وزیر کشور مطرح کردند.

گفتنی است به دنبال توضیحات وزیر کشور، محمود صادقی از پاسخ های رحمانی فضلی، قانع نشد و بنابراین سوال این نماینده به رای گذاشته شد.

 در نهایت نمایندگان با 70 رای موافق 124 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر پاسخ‌های وزیر را قانع کننده دانستند.

رحمانی فضلی در صحن علنی مجلس: وزارت کشور در اعمال حاکمیت نسبت به شهرداری‌ها محدودیت دارد

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: وزارت کشور در اعمال حاکمیت نسبت به شهرداری‌ها محدودیت‌هایی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 وزیر کشور در جلسه علنی صبح امروز مجلس در پاسخ به سوال محمود صادقی و ۱۵ نماینده در خصوص علل تعلل وزارت کشور در بررسی موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران، گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های وزارت کشور است. شهرداری‌ها دچار تنوع، تعدد و تراکم قانون از بدو تشکیل تاکنون هستند و این قوانین تنقیح نشده است.

وی در ادامه افزود: همچنین شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی به حساب می‌آید و مستقیما تحت نظارت دستگاه‌های حاکمیتی نیست و این موضوع، مشکلی در ارتباط وزارت کشور با شهرداری‌ها به حساب می‌آید.

رحمانی فضلی اظهار داشت: به عنوان مثال من حکم شهرداران را امضا می‌کنم، اما در نظارت، عزل و برخورد با آنها اختیاری ندارم. در مورد شهرداری تهران هم موضوع به اختیارات ویژه‌ای بر می‌گردد که قانونگذار به شهرداری تهران داده و نظارتی که ما به صورت حداقلی نسبت به شهرداری‌ها داریم.

وزیر کشور تاکید کرد که وزارتخانه تحت مدیریتش محدودیت‌هایی در اعمال حاکمیت نسبت به شهرداری‌ها دارد که باید مدنظر قرار گیرد.