۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان‌های تهرانپارس چند؟/ خواب زمستانی معاملات مسکن

۲۸ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴
کد خبر: 498699
آپارتمان‌های تهرانپارس چند؟/ خواب زمستانی معاملات مسکن

در این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌هایی که طی پاییز 99 در محله تهرانپارس پایتخت معامله شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ تهرانپارس یکی از محله‌های شرق تهران است که در منطقه 4 و 8 شهرداری پایتخت واقع شده است. این محله دارای دسترسی مناسبی بوده و افراد زیادی تمایل به خرید و یا رهن و اجاره آپارتمان در این محله دارند. قیمت مسکن در این محله متناسب با عواملی چون متراژ، سن بنا، جهت ساختمان، تعداد واحدهای هر طبقه و... متغیر است.

به رغم اینکه در ابتدای پاییز معاملات زیادی در این محله انجام شد با نزدیک شده به زمستان تعداد معاملات به شدت کاهش یافت و تعداد این معاملات در ماه اول زمستان یعنی دی ماه انگشت شمار شد. در ادامه این گزارش به بررسی جزییات برخی از معاملات که طی پاییز سال جاری در تهران پارس انجام شد خواهیم پرداخت. 

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی پاییز سال جاری (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌هایی است که طی پاییز در محله تهران پارس تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله یادشده نیست.

یک واحد آپارتمان ٨٣متری در بلوار شاهد که ١۵سال از ساخت آن می‌گذرد، متری ٢۶میلیون و ٨١٧هزار تومان معامله شد. واحدی ٨٨متری و ١٧سال ساخت در خیابان ١٢۵نیز متری ٢٧میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت مسکن برای خرید واحدی ۶٧متری و ١٨سال ساخت در خیابان ١٣٨غربی دو میلیارد و ٩٠میلیون تومان بوده است. یک خانه ۶٩متری و ٩سال ساخت در خیابان شهید ایزدپناه نیز متری ٢۶میلیون تومان معامله شد.

یک واحد آپارتمان ٩٣متری و ١٢سال ساخت در خیابان شهید صادقی متری ٢٩میلیون و ٩۵۶هزار تومان و واحدی ۵٧متری و ١۶سال ساخت در خیابان شهید شادالوئی متری ١٩میلیون و ٩٠٢هزار تومان امضا شد.

برای خرید واحدی ٨٢متری و نوساز در خیابان اردیبهشت دو میلیارد و ٢٣۶میلیون تومان هزینه پرداخت شد. همچنین سرمایه مورد نیاز برای خرید یک خانه ١٠٢متری و ١۴سال ساخت در خیابان نهم ٣١میلیون و ۶۴۴هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

تهرانپارس