۰ نفر

فرانسوی‌ها از کدام خودروهای برقی بیشتر استقبال می‌کنند؟

۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۵
کد خبر: 366263
فرانسوی‌ها از کدام خودروهای برقی بیشتر استقبال می‌کنند؟

به تازگی فهرستی از پرفروش‌ترین خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست در ژوئن سال جاری میلادی در بازار فرانسه منتشر شده است که نشان دهنده موفقیت خودروسازانی همچون رنو، تسلا و نیسان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش تولید خودروهای برقی و الکتریکی، به نظر می‌رسد که محبوبیت وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست در کشورهای اروپایی در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار بیش‌تر است.

با توجه به آنکه در هر فصل آمار پرفروش‌ترین خودروهای فروخته شده در کشورهای مختلف به خصوص بازارهای پراهمیت جهان همچون چین، ایالات متحده و کشورهای بزرگ اروپایی از سوی مؤسسات آماری و تحقیقاتی منتشر می‌شود، حالا به تازگی فهرست جدیدی از پرفروش‌ترین خودروهای برقی و پاک از برندهای تولیدکننده در بازار خودروی فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای فروش خودرو در اروپا در ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر و ارائه شده است که نشان می‌دهد کاربران و مشتریان در این مدت بیشتر به کدام برندهای خودرو تمایل و علاقه نشان داده‌اند.

طبق آمارهای منتشر شده، در ژوئن ۲۰۱۹ در مجموع پنج هزار و ۸۴۷ دستگاه خودروی برقی، پاک و دوستدار محیط زیست در بازار فرانسه به فروش رفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد یک رشد و افزایش ۲۵ درصدی بوده است.

این روزها که بازار خودروهای برقی و الکتریکی بسیار داغ شده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

از آنجایی که فرانسه خود میزبان شرکت‌های خودروسازی متعدد و پرآوازه ای در جهان به شمار می‌رود، بازار فروش محصولات و خودروهای مختلف در آن از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است.

بر اساس گزارش وب سایت cleantechnica ، نمودار و جداول ارائه شده نشان می‌دهد که مشتریان و شهروندان فرانسوی در ماه ژوئن سال جاری میلادی تمایل زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای ساخته شده توسط شرکت‌های خودروسازی همچون رنو فرانسه ، تسلاموتورز آمریکا و نیسان ژاپن از خود نشان داده‌اند؛ به گونه‌ای که این خودروسازان توانسته‌اند جایگاه قابل قبول و رتبه‌های بالایی این جدول را به خود اختصاص دهند.

۱. رنو زوئی: یک هزار و ۸۴۵ دستگاه

۲. تسلا مدل ۳: یک هزار و ۹۷ دستگاه

۳. نیسان لیف: ۳۳۲ دستگاه

۴. نسخه پلاگین هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر: ۳۱۹ دستگاه

۵. بی. ام.و آی ۳: ۱۹۰ دستگاه

۶. نسخه تمام برقی هیوندای کونا: ۱۸۹ دستگاه

۷. نسخه تمام برقی کیا نیرو: ۱۵۶ دستگاه

۸. نسخه پلاگین هیبریدی مینی کانتری من: ۱۵۰ دستگاه

۹. نسخه پلاگین هیبریدی رنج روور اسپرت: ۱۳۰ دستگاه

۱۰. نسخه پلاگین هیبریدی کیا نیرو: ۱۲۹ دستگاه

۱۱. تسلا مدل اس: ۱۰۸ دستگاه

۱۲. نسخه پلاگین هیبریدی ولوو سی ۹۰: ۹۴ دستگاه

۱۳. اسمارت فورتو ای دی: ۸۷ دستگاه

۱۴. سیتروئن سی زیرو: ۷۶ دستگاه

۱۵. نسخه پلاگین هیبریدی هیوندای آیونیک: ۶۸ دستگاه

۱۶. مرسدس ای ۳۰۰ ای / دی: ۶۷ دستگاه

۱۷. بی. ام.و ۲۲۵ ایکس ای اکت تورر: ۵۳ دستگاه

۱۸. نسخه پلاگین هیبریدی رنج روور: ۴۷ دستگاه

۱۹. نسخه پلاگین هیبریدی ولوو ایکس سی ۶۰: ۴۴ دستگاه

۲۰. پژو یون: ۳۴ دستگاه

جدول زیر همچنین به شرح کامل‌تری از وضعیت فروش این خودروهای پرطرفدار برقی در فرانسه و سهمی که از بازار این کشور اروپایی به خود اختصاص داده اند، می‌پردازد:

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

از آنجا که خودروهای برقی و الکتریکی به تازگی وارد صنعت خودروسازی و تولید انبوه شده‌اند، هنوز از قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای برخوردار نیستند، اما به دلیل آنکه دوستدار محیط زیست هستند و آلودگی هوا و صوتی ایجاد نمی‌کنند، طرفداران بسیار زیادی به خصوص در کشورهای اروپایی همچون آلمان، سوئد، دانمارک، نروژ و فنلاند پیدا کرده‌اند.