۰ نفر

بهترین راه برای افزایش سرعت اینترنت گوشی

۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۸:۴۲
کد خبر: 681628
بهترین راه برای افزایش سرعت اینترنت گوشی

در این خبر با چند راهکار ساده به چگونگی افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندرویدی و آیفون پرداخته‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یادگیری تکنیک‌های افزایش سرعت اینترنت گوشی به شما کمک می‌کند تا در مواقعی که اینترنت با مشکل رو به رو است، بتوانید از حداکثر توان اینترنت استفاده کنید.

برنامه‌هایی که به افزایش سرعت اینترنت گوشی کمک می‌کنند را در این مقاله به شما معرفی کرده ایم.

یکی از مشکلاتی که سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد، کش (حافظه پنهان) است. تقریباً تمام نسخه‌های قدیمی اندروید این مشکل را دارند. اولین راه‌حلی که برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید پیشنهاد می‌کنیم، پاک کردن کش اپلیکیشن است.

بدین منظور، به منوی تنظیمات بروید و برنامه مرورگر و سایر برنامه‌هایی که کش دارند را پیدا کنید. در تنظیمات داخلی این نرم افزار‌ها گزینه Clear Cache وجود دارد. این گزینه تمام کش این برنامه‌ها را به یک باره پاک می‌کند. در نتیجه فضای دستگاه شما خالی می‌شود که به تقویت اینترنت گوشی کمک می‌کند.

حجم زیادی از مصرف روزانه اینترنت توسط مرورگر‌ها استفاده می‌شود. در نتیجه کار کردن با یک مرورگر بهینه، اولین قدم ما در افزایش سرعت اینترنت گوشی است.

به عبارت دیگر، با بهینه سازی مرورگر خود می‌توانید عوامل کاهش سرعت اینترنت را از بین ببرید. برای مثال یکی از بهترین مرورگر‌ها برای سیستم عامل اندروید گوگل کروم است.

این مرورگر با تقریباً همه دستگاه‌های اندرویدی سازگار است و می‌تواند یک تجربه وبگردی منحصربه‌فرد را به شما ارائه دهند. البته این مرورگر برخلاف مزایایی که دارد، فضای زیادی هم اشغال می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم از مرورگری مانند OperaMax استفاده کنید که قابلیت مدیریت حافظه دارد. این سرویس حتی برنامه‌های نصب شده را از نظر مصرف داده کنترل می‌کند. نسخه ساده‌تری از این نرم افزار با نام Operamini در دسترس است.

اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی شما نصب شده‌اند، ممکن است حتی در پس زمینه هم از اینترنت و باتری شما استفاده کنند. بهترین مثال برای چنین برنامه‌هایی اپلیکیشن‌های فیسبوک و اینستاگرام هستند که حتی در زمانی که اجرا نمی‌شوند و با آن‌ها کار نمی‌کنید هم از اینترنت استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از راه‌های افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید غیر فعال کردن یا حذف این دست از برنامه‌ها است. با حذف برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، علاوه بر صرفه‌جویی در حجم مصرفی اینترنت، سرعت آن را نیز افزایش دهید.

اگر در وبگردی‌های خود به تصاویر نیازی ندارید و فقط می‌خواهید متن بخوانید، می‌توانید حالت متن را در مرورگر تلفن همراه خود فعال کنید. برای افزایش سرعت اینترنت موبایل این ترفند ایده خوبی است. تنظیمات Text-Only مرورگر خود را فعال کنید تا دیگر از داده‌ها برای آپلود عکس استفاده نشود و فقط متن را ببینید.

با فعال‌سازی این قابلیت دیگر هیچ تصویری آپلود نمی‌شود و تنها به نوشته‌های هر صفحه وب دسترسی دارید که تاثیر بسزایی در بالا بردن سرعت اینترنت در گوشی خواهد داشت. این ویژگی در منوی تنظیمات اکثر مرورگر‌ها وجود دارد.

آیا تبلیغات گوگل روی سرعت اینترنت تاثیر دارد؟ چگونه سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهیم؟ روزانه مقدار زیادی از اینترنت شما صرف تبلیغاتی می‌شود که هنگام جست و جو در مرورگر به شما نمایش داده می‌شود. با مرورگر‌هایی که می‌توانند تبلیغات را مسدود کنند، می‌توانید از نمایش تبلیغات جلوگیری کرده و سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.

ترفند افزایش سرعت اینترنت اندروید با فعال کردن بیشترین بارگذاری داده نیز ممکن است. برای این کار باید به تنظیمات شبکه تلفن همراه خود بروید و پس از انتخاب GPRS transfer، داده‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. این کار باعث به حداکثر رساندن بار داده روی گوشی و افزایش سرعت اتصال به اینترنت می‌شود.

اگر در زمان اتصال به Wi-Fi، احساس می‌کنید سرعت اینترنت کم است، ممکن است مشکل از گوشی نباشد؛ بلکه احتمالا مشکل از شبکه‌ بی‌سیم شما است. در واقع، به‌نظر می‌رسد که در بسیاری موارد، سرعت اینترنت در اتصال به Wi-Fi نسبت به اینترنت ۴ G کمتر باشد، اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، بهتر است سرویس اینترنت خود را تغییر بدهید یا این که به‌طور کل فقط از اینترنت گوشی خود استفاده کنید.

برنامه Faster Internet ۲ X، همان‌طور که از اسمش پیدا است، می‌تواند سرعت اینترنت شما را تا دو برابر افزایش بدهد. این برنامه از اسکریپت‌های ویژه‌ای برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید استفاده می‌کند و همچنین دریافت سیگنال را بهبود می‌دهد.

Internet Booster & Optimizer، تجربه‌ی مرور وب در گوشی را کاملا بهبود می‌دهد. البته واضح است که ارائه‌دهنده‌ سرویس اینترنت سرعت اینترنت گوشی شما را تعیین می‌کند؛ اما برنامه‌ Internet Booster & Optimizer با استفاده از برخی دستورات و بهینه‌سازی‌ها، اطمینان حاصل می‌کند که با توجه به مشخصات گوشی، شما از بیشترین سرعت اینترنت بهره می‌برید.

Internet Speed Meter Lite، سرعت اینترنت شما را در سربرگی نشان می‌دهد و میزان داده‌های اینترنت را هم به شما اعلام می‌کند. این برنامه، به شما کمک می‌کند که همیشه روی اتصال به اینترنت خود نظارت داشته باشید. همچنین با برنامه‌ی Internet Speed Meter Lite می‌توانید نحوه‌ استفاده برنامه‌های مختلف از اینترنت را مدیریت کنید.

Internet Speed Booster، یک برنامه‌ عالی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید است. این برنامه در عین سادگی، خیلی مفید است. Internet Speed Booster، تمامی برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه را غیرفعال می‌کند و امکان دسترسی به اینترنت سریع‌تر را برای کاربر فراهم می‌کند.

Network Master یک ابزار کوچک، اما سریع و رایگان است. این برنامه می‌تواند سرعت اینترنت گوشی اندروید را برای انجام بازی‌ها و تماشای ویدئو افزایش دهد. برنامه‌ Network Master، اینترنت شما را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و می‌تواند استفاده‌ برنامه‌های مختلف را از داده‌های اینترنت گوشی یا Wi-Fi در پس‌زمینه متوقف و اطمینان حاصل کند برنامه‌هایی که انتخاب کرده‌اید، به حداکثر پهنای باند و سرعت اتصال به اینترنت دسترسی دارند.

برنامه‌ی Speedify، به‌طور چشمگیری باعث افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید شما می‌شود. با این برنامه به‌راحتی می‌توانید از ترکیب اینترنت گوشی و Wi-Fi استفاده کنید. در واقع برنامه‌ Speedify زمانی که اتصال Wi-Fi ضعیف می‌شود، بی‌درنگ به اینترنت گوشی سوئیچ می‌کند.

یکی از سوالاتی که کاربران گوشی‌های سامسونگ می‌پرسند، این است که چگونه سرعت اینترنت گوشی را بالا ببریم؟ اول از همه باید به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید به سرعتی بیش از برنامه فعلی اینترنت خود برسید. بنابراین، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که همان سرعت اینترنت موجود خود را بهینه یا بهبود بخشید. در ادامه به ارائه راه حل برای افزایش سرعت اینترنت گوشی‌های سامسونگ می‌پردازیم.

همان طور که در بالا اشاره کردیم قبل از این که بتوانید سرعت اینترنت را افزایش دهید، ابتدا باید عملکرد دستگاه اندرویدی خود را بهبود ببخشید. سوال این جا است که چگونه می‌توان عملکرد گوشی را افزایش داد؟

مشکل سرعت کند اتصال داده‌های تلفن همراه اغلب با راه اندازی مجدد تنظیمات شبکه خود و سپس ری‌استارت گوشی، برطرف می‌شود. مشکل این است که با این کار نقاط دسترسی Wi-Fi و دستگاه‌های بلوتوث ریست می‌شوند. در گوشی‌های اندرویدی، برای تنظیم مجدد تنظیمات شبکه، معمولاً نیازی به ری‌استارت کردن گوشی نیست.

 

اگر گوشی شما از اینترنت ۴ G استفاده می‌کند، اما هنوز سرعت اینترنت آن بسیار کند است، چند دلیل وجود دارد. یکی از این دلایل می‌تواند مربوط به حافظه نهان (cache) باشد که فضای بسیار زیادی از گوشی شما را اشغال کرده است. برنامه‌ها و خدمات به آرامی محل تجمع کش هستند که فضای ارزشمند سیستم شما را پر می‌کنند. این فضای اشغال شده به راحتی اجرای نرم و روان برنامه‌ها را هنگام بوت شدن را با مشکل مواجه می‌کند. حافظه نهان برنامه‌های خود را پاک کنید.