۰ نفر

برای افزایش عمر باتری آیفون چه کار کنیم؟

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۴۷
کد خبر: 680247
برای افزایش عمر باتری آیفون چه کار کنیم؟

طول عمر باتری گوشی یکی از مهمترین مزیت ها برای انتخاب تلفن همراه است و از این جهت اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بسیاری از کاربران گاهی اوقات از خالی شدن سریع باتری آیفون به خصوص پس از به روز رسانی سیستم رنج می‌برند و این مشکل می‌تواند بیش از آنچه انتظار دارند، طول بکشد.

در این گزارش مهمترین نکاتی که می‌توان برای حفظ عمر باتری آیفون استفاده کرد، آورده شده اند:

۱. فعالیت‌های زنده را خاموش کنید

در نسخه iOS ۱۶.۱، اپل یک ویژگی Live Activities را اضافه کرده است که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد اعلان‌های دائمی را روی صفحه قفل یا جزیره پویا آیفون ۱۴ پرو نگه دارند. از Live Activities می‌توان برای مواردی مانند ردیابی یک بازی ورزشی، پیشرفت در طول تمرین و موارد دیگر، مستقیماً از صفحه قفل یا Dynamic Island استفاده کرد.

با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید فعالیت‌های زنده را غیرفعال کنید:

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • به Face ID & Passcode بروید.
  • رمز عبور خود را وارد کنید تا قفل آیفون باز شود.
  • به پایین پیمایش کنید و Live Activities را تغییر دهید.
  • این کار از نمایش فعالیت‌های زنده در صفحه قفل جلوگیری می‌کند.

برای افزایش عمر باتری آیفون چه کار کنیم؟

شما نمی‌توانید Dynamic Island را به طور کامل غیرفعال کنید؛ اما می‌توانید روی هر انیمیشن در حال اجرا انگشت خود را به چپ بکشید تا آن را رد کنید.

۲. ویجت‌های صفحه قفل را حذف کنید

در نسخه iOS ۱۶، اپل قفل صفحه را بازبینی و گزینه ابزارک را اضافه کرده است. ویجت‌ها دائماً در صفحه قفل ظاهر می‌شوند و بسیاری از آن‌ها در پس‌زمینه به‌روزرسانی می‌شوند، به این معنی که باتری را تخلیه می‌کنند.

اگر نگران عمر باتری آیفون هستید، ممکن است بخواهید یک صفحه قفل بدون ویجت ایجاد کنید. خوشبختانه، iOS ۱۶ از چندین صفحه قفل پشتیبانی می‌کند که می‌توانید بین آن‌ها جابه‌جا شوید. بنابراین اگر گهگاه می‌خواهید از ویجت‌ها استفاده کنید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

ویجت‌ها همچنین می‌توانند در صفحه اصلی شما ظاهر شوند، این ویژگی قبل از iOS ۱۶ وجود داشته است. توصیه می‌کنیم از ویجت‌های صفحه اصلی کسانی که نگران عمر باتری هستند، استفاده نکنند.

برای افزایش عمر باتری آیفون چه کار کنیم؟

۳. بازخورد صفحه کلید لمسی را غیر فعال کنید

در iOS ۱۶، اپل یک ویژگی سرگرم کننده نیز اضافه کرده است که هنگام استفاده از صفحه کلید روی صفحه، بازخورد لمسی به شما می‌دهد. برای تجربه تایپ رضایت‌بخش‌تر، با هر ضربه کلید می‌لرزد؛ اما چیزی که ممکن است ندانید این است که باتری را تخلیه می‌کند.

این ویژگی به طور پیش‌فرض کار نمی‌کند؛ اما اگر آن را فعال کنید، می‌توانید با انجام مراحل زیر آن را غیرفعال کنید:

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • روی Sounds & Haptics کلیک کنید.
  • روی یادداشت‌های صفحه کلید ضربه بزنید.
  • Haptic را تغییر دهید.

برای افزایش عمر باتری آیفون چه کار کنیم؟

۴. Always On Display را خاموش کنید

نمایشگر همیشه روشن یکی از ویژگی‌های iOS ۱۶ نیست؛ اما در آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس وجود دارد.

همان طور که از نام آن پیدا است، همیشه روی صفحه زمان، والپیپر، ویجت‌ها و فعالیت‌های زنده را حتی زمانی که آیفون قفل است، روی صفحه قفل قابل مشاهده می‌کند.

با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید صفحه نمایش همیشه روشن را خاموش کنید:

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • روی Display and Brightness ضربه بزنید.
  • وضعیت آن را تغییر دهید.

واقعاً مشخص نیست که نمایشگر همیشه روشن چقدر باتری مصرف می‌کند، زیرا از یک مورد به مورد دیگر متفاوت است؛ اما حتی اگر درصد کمی باشد، ارزش خاموش کردن آن را دارد.

برای افزایش عمر باتری آیفون چه کار کنیم؟

۵. از کتابخانه عکس مشترک در iCloud استفاده نکنید

Shared Photo Library در iCloud یکی از ویژگی‌های iOS ۱۶.۱ است که به شما امکان می‌دهد از یک کتابخانه عکس استاندارد به همراه پنج نفر دیگر استفاده کنید. بنابراین همه می‌توانند عکس‌ها را آپلود، ویرایش و حذف کنند. این ویژگی باعث کاهش عمر باتری می‌شود.

اگر می‌خواهید از کتابخانه عکس مشترک خود در iCloud استفاده کنید، اما نمی‌خواهید باتریتان خالی شود، می‌توانید تنظیماتی را فعال کنید که فقط امکان همگام‌سازی از طریق Wi-Fi را فراهم می‌کند:

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • به پایین اسکرول کنید تا به تصاویر بروید.
  • روی Cellular Data کلیک کنید.
  • اطلاعات تلفن همراه را روشن کنید.

از این طریق دانلود‌ها به WiFi محدود می‌شوند. بنابراین عکس‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده با شما زمانی که یک اتصال از تلفن همراه دارید در دستگاه شما دانلود نمی‌شوند.

برای افزایش عمر باتری آیفون چه کار کنیم؟

۶. تصاویر پس زمینه غیر متحرک را انتخاب کنید

برخی از تصاویر پس زمینه جالبی که اپل با iOS ۱۶ اضافه کرده است، متحرک هستند و یک کاغذ دیواری متحرک کمی بیشتر از یک تصویر ایستا باتری شما را خالی می‌کند.

برای مثال تصویر زمینه آب و هوا بر اساس شرایط تغییر می‌کند و گزینه Photo Shuffle در طول روز در بین عکس‌های انتخاب شده جابه‌جا می‌شود. پیشینه نجوم نیز بر اساس شرایط فعلی تغییر می‌کند.

۷. از حالت‌های فوکوس استفاده کنید

استفاده از گزینه فوکوس داخلی اپل می‌تواند تعداد اعلان‌هایی را که در طول روز دریافت می‌کنید، کاهش دهد و اعلان‌های کمتر به معنای فرصت کمتری برای برنامه‌ها برای بیدار کردن صفحه نمایش و تخلیه باتری شما است.

حالت‌های فوکوس به شما امکان می‌دهد انتخاب کنید کدام برنامه‌ها و افراد می‌توانند برای شما اعلان ارسال کنند و چه زمانی می‌توانند، بنابراین در ساعات کاری می‌توانید مطمئن باشید که فقط اعلان‌های کاری را دریافت می‌کنید و در زمان شخصی، می‌توانید اعلان‌های کاری را محدود کنید. می‌توانید اعلان‌ها را هنگام رانندگی، خواب، هنگام ورزش و در هر سناریوی دیگری که فکرش را بکنید، محدود کنید. فیلتر‌های فوکوس به شما امکان می‌دهند ایمیل‌ها، پیام‌ها، تقویم‌ها و موارد دیگر را فیلتر کنید.

وقتی حالت فوکوس به پایان می‌رسد، همچنان همه اعلان‌های خود را دریافت خواهید کرد؛ اما همه در یک هشدار به‌جای چند هشدار که باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود. می‌توانید تمام ویژگی‌های فوکوس را در بخش Focus در برنامه تنظیمات پیدا کنید.

برای افزایش عمر باتری آیفون چه کار کنیم؟