۰ نفر

چگونه مثل اینفلوئنسرها از شبکه های اجتماعی پول دربیاریم؟

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹
کد خبر: 679427
چگونه مثل اینفلوئنسرها از شبکه های اجتماعی پول دربیاریم؟

برای به دست آوردن ماهانه ۱۰۰ هزار دلار از یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک، باید تعداد مشخصی دنبال‌کننده داشته باشید و از قوانین این شرکت‌ها پیروی کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی مثل تیک تاک، اینستاگرام و یوتیوب می‌توانند پول زیادی را به دست بیاورند اما این امر وابسته به تعداد دنبال‌کننده‌ها و نیز میزان بازدید محتوایی است که به اشتراک می‌گذارند.

ستاره‌هایی مثل دوئین جانسون (د راک)، کایلی جنر و کریستیانو رونالدو که هر کدام بیش از ۲۰۰ میلیون فالوور در اینستاگرام دارند، در قبال هر پُستی که منتشر می‌کنند می‌توانند بیش از یک میلیون دلار درآمد داشته باشند، اما اینفلوئنسرهای معمولی برای به دست آوردن پول از فضای مجازی نیازی به این تعداد دنبال‌کننده ندارند.

الجزیره گزارشی به نقل از «سی ان بی سی» را منتشر کرده که در آن به این موضوع پرداخته شده است که اینفلوئنسرها در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی برای به دست آوردن ماهانه ۱۰۰ هزار دلار به چند دنبال‌کننده نیاز دارند؟

در  این گزارش تعداد دنبال‌کننده لازم برای کسب درآمد از هر شبکه اجتماعی عنوان شده است. مشروح این گزارش را در زیر می‌خوانید:

یوتیوب

تعداد دنبال‌کننده‌های اینفلوئنسر یوتیوب نباید کمتر از ۱۰۰۰ نفر باشد و نیز سالانه باید ۲۴ میلیون بازدید داشته باشد تا بتواند هر ماه ۱۰۰ هزار دلار از فعالیتش در یوتیوب کسب درآمد کند.

برای کسب درآمد از کانالتان در یوتیوب باید در برنامه «YouTube’s Partner Programme (YPP)» که شریک یوتیوب هست هم ثبت‌نام کنید و بعد از طریق تبلیغات همراه با ویدیوهایی که به اشتراک می‌گذارید، کسب درآمد کنید.

برای پیوستن به یوتیوب پارتنر، باید حداقل هزار نفر کانال یوتیوب شما را دنبال کنند و در خلال ۱۲ ماه قبل از ارسال درخواست، بیش از ۴ هزار ساعت بازدید گرفته باشید. همچنین باید یک حساب مرتبط با کانال خود در «AdSense» هم داشته باشید.

متوسط درآمد یوتیوبرها ۷.۶۰ دلار برای هر هزار بازدید تخمین زده شده است که ۴۵ درصد آن به شرکت گوگل تعلق می‌گیرد.

اینستاگرام

اگر می‌خواهید از اینستاگرام هر ماه ۱۰۰ هزار دلار درآمد کسب کنید باید بیش از ۵ هزار دنبال‌کننده و نیز ۳۰۸ پست در طول یک سال در این شبکه اجتماعی معروف داشته باشید.

به نظر می‌آید درآمدزایی از شبکه‌های اجتماعی کار چندان سختی نیست. اچ بی او در مستند جدیدی که تولید کرده به این می‌پردازد که چگونه افراد عادی می‌توانند از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی درآمدزایی کنند و به شهرت برسند.

اینفلوئنسری که بیش از یک میلیون فالوور دارد می‌تواند به ازای هر پست تبلیغاتی که منتشر می‌کند، بیش از ۲۵۰ هزار دلار به دست آورد.

تیک تاک

تیک تاکرها باید بیش از ۱۰ هزار دنبال‌کننده و سالانه ۲۷۰ میلیون بازدید داشته باشند تا بتوانند ماهانه ۱۰۰ هزار دلار از این شبکه اجتماعی به جیب بزنند.

مانند یوتیوب، تیک تاک هم یک برنامه اشتراکی به نام «TikTok Creator Fund » دارد که اینفلوئنسر ها باید عضو آن باشند. پیوستن به این شبکه اجتماعی شرایطی دارد از جمله اینکه تولیدکننده محتوا باید مقیم یکی از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا یا ایتالیا باشد، زیر 18 سال نباشد، کمتر از ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده نداشته باشد، هر محتوایی که در تیک تاک منتشر می‌کند در طول ۳۰ روز حداقل ۱۰۰ هزار بازدید بخورد و همچنین صفحه او باید از دستورالعمل‌های تیک تاک پیروی کند.

برای آگاهی از اینکه با تعداد دنبال‌کننده‌های خود در شبکه‌های اجتماعی چقدر می‌توانید درآمد کسب کنید، می‌توانید از ماشین حسابی که سایت (Lickd.co) ارائه کرده، استفاده کنید.