۰ نفر

چگونه از صفحه نمایش کامپیوتر ویدیو ضبط کنیم؟ + عکس

۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۲
کد خبر: 670036
چگونه از صفحه نمایش کامپیوتر ویدیو ضبط کنیم؟ + عکس

در این مطلب به معرفی راهکارهای ضبط ویدئو از صفحه نمایش در مک برای علاقه مندان پرداخته شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگارن جوان، هنگامی که اپل سیستم عامل Mojave را در سال ۲۰۱۸ راه اندازی کرد، ضبط صفحه نمایش داخلی را برای macOS معرفی کرد. این برنامه که Screenshot نام دارد، یک روش آسان و راحت برای ذخیره یک ویدیو و صدا از هر چیزی است که روی صفحه شما اتفاق می‌افتد. اگر macOS Mojave یا نسخه جدیدتری دارید، می‌توانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید.

اگر یک مک قدیمی دارید یا سیستم عامل خود را با گذشت زمان به روز نکرده اید، نگران نباشید، هنوز یک گزینه نسبتا آسان برای ضبط صفحه نمایش با QuickTime دارید. راه‌های زیر را امتحان کنید؛ 

صفحه کامپیوتر خود را با Screenshot ضبط کنید

اگر Mojave، Catalina یا MacOS جدیدتری دارید، راه اندازی Screenshot آسان است.

Command، shift و ۵ را روی صفحه کلید به طور همزمان فشار دهید. اسکرین شات باز خواهد شد. در پایین صفحه، نوار کنترل Screenshot را خواهید دید. شما گزینه‌هایی برای گرفتن اسکرین شات ثابت یا ضبط ویدئو دارید. می‌توانید تشخیص دهید که کدام گزینه‌ها برای ضبط ویدئو هستند، زیرا نماد ضبط دایره‌ای کوچک را روی لوگو می‌بینید.

انتخاب کنید که آیا می‌خواهید «ضبط کل صفحه» یا «ضبط قسمت انتخابی» را انجام دهید. اگر انتخاب کنید که فقط بخشی از صفحه خود را ضبط کنید، کادری ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد پنجره ضبط را بکشید و اندازه آن را تغییر دهید.

روی «گزینه‌ها» کلیک کنید تا ببینید چه تنظیمات دیگری را می‌توانید انتخاب کنید، برای مثال می‌توانید یک تایمر شمارش معکوس تنظیم کنید، انتخاب کنید که از کدام میکروفون استفاده کرده و تصمیم بگیرید که ضبط خود را کجا ذخیره کنید.

ضبط صفحه نمایش

هنگامی که گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کردید، نوبت به ضبط است. روی دکمه «ضبط» کلیک کنید. یا اگر کل صفحه را ضبط می‌کنید، می‌توانید به سادگی روی هر نقطه از صفحه کلیک کنید تا ضبط شروع شود. اگر تنظیم تایمر را انتخاب کرده باشید، تایمر را در حال شمارش معکوس تا شروع ضبط خواهید دید. در غیر این صورت، ضبط بلافاصله شروع می‌شود.

ضبط صفحه نمایش2

برای توقف ضبط، روی دکمه توقف مربع کوچک در گوشه سمت راست بالای نوار منو از بالای صفحه کلیک کنید، همچنین می‌توانید دستور کنترل، esc را بزنید تا ضبط متوقف شود، یا دستور shift، ۵ را بزنید، نوار اسکرین شات با یک دکمه توقف که می‌توانید روی آن کلیک کنید، دوباره ظاهر می‌شود. یا اگر نوار لمسی دارید، دکمه توقف را در بالا سمت چپ خواهید دید.

هنگامی که ضبط را متوقف کردید، به طور خلاصه تصویر کوچکی از ویدیو را در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش خود مشاهده خواهید کرد. اگر تصویر کوچک را به سمت راست بکشید یا کاری انجام ندهید، ضبط شما به طور خودکار به عنوان فیلم QuickTime (MOV) در مکانی که تنظیم کرده‌اید ذخیره می‌شود.

برای انتقال ضبط به مکان دیگری، تصویر کوچک را به پوشه مورد نظر خود بکشید، همچنین می‌توانید آن را با کشیدن به یک پنجره باز در ایمیل یا سند وارد کنید.

برای گزینه‌های بیشتر، کنترل را زده و روی تصویر کوچک کلیک کنید. می‌توانید مکان ذخیره شده را تغییر داده و ضبط را در یک برنامه خاص باز کنید یا ضبط را حذف کنید.

ضبط خود را کوتاه کنید

هنگامی که تصویر کوچک ظاهر شد، روی آن کلیک کنید، ضبط باز می‌شود که به شما امکان می‌دهد ویدئو را ویرایش کنید. اگر تصویر کوچک قبلا در مکان مورد نظر شما ذخیره شده است، می‌توانید با کلیک بر روی فایل و زدن کلید فاصله، آن را باز کنید. همچنین می‌توانید با دوبار کلیک کردن روی آن یا کلیک راست روی فایل و انتخاب «Open With > QuickTime» آن را در Quicktime باز کنید.

از سمت راست بالای صفحه خود، یک نماد برش را مشاهده خواهید کرد. روی آن نماد کلیک کنید تا ویدئو را برش دهید.

ضبط صفحه نمایش3

از پایین صفحه، نوار ویرایش را به فریم مورد نظر که می‌خواهید ویدئو شروع و پایان یابد، بکشید. با زدن دکمه Play کلیپ ویرایش شده خود را پیش نمایش کنید.

ضبط صفحه نمایش4

اگر طول ویدئو کوتاه‌تر از حد انتظار بود، دکمه «بازگشت» را در سمت راست بالای پنجره خود بزنید؛ در غیر این صورت، روی «انجام شد» کلیک کنید، کلیپ کوتاه شده یا جایگزین کلیپ موجود می‌شود یا به عنوان یک کلیپ جدید ذخیره می‌شود.

صفحه نمایش خود را با QuickTime ضبط کنید

می‌توانید از QuickTime Player برای ضبط صفحه‌نمایش خود استفاده کنید که اگر سیستم عامل macOS قبلی دارید، ممکن است تنها گزینه شما باشد. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است.

برنامه QuickTime Player را باز کنید

از منوی بالا، روی «فایل» کلیک کنید. همچنین اگر نماد QuickTime در Dock شماست، می‌توانید کلیک راست کرده و ضبط صفحه جدید را انتخاب کنید.
پنجره «ضبط صفحه» ظاهر می‌شود. در کنار دکمه قرمز ضبط، فلشی را برای فهرست منوی کشویی مشاهده خواهید کرد، جایی که می‌توانید به گزینه‌هایی برای نمایش کلیک‌های ماوس خود و انتخاب میکروفون مورد استفاده برای صدا دسترسی داشته باشید. در مرحله بعد می‌توانید مکان ذخیره ویدئوتان را انتخاب کنید.

ضبط صفحه نمایش5

برای ضبط تنها بخشی از صفحه، مکان نما را بکشید تا اندازه پنجره ضبط تغییر کند یا حرکت داده شود. برای ضبط کل صفحه، در هر نقطه از صفحه کلیک کنید.

روی دکمه «شروع ضبط» در وسط پنجره کلیک کنید

هنگامی که برای توقف ضبط آماده شدید، روی دکمه توقف کوچک مربعی در نوار منوی بالا کلیک کنید. همچنین می‌توانید دستور کنترل، esc را زده و ضبط متوقف می‌شود.

یک ضبط QuickTime را ویرایش و ذخیره کنید

هنگامی که ضبط را متوقف کردید، QuickTime به طور خودکار ویدئو را باز می‌کند. برای تصمیم گیری در مورد ذخیره ویدئو، از منو روی «File» ضربه بزنید. ضبط صفحه به عنوان یک MOV در آن مکان ذخیره می‌شود. در برخی از سیستم عامل‌ها، ممکن است بتوانید ویدئوی QuickTime خود را کوتاه یا بچرخانید.

بزرگنمایی برای راه اندازی پشتیبانی از M۱ Mac

مکان آن را پیدا کنید، سپس روی فایل کلیک کنید تا برجسته شود. برای باز کردن یک پنجره پیش‌نمایش، کلید فاصله را فشار دهید تا بتوانید ویدئو را با استفاده از نماد‌های موجود در منوی بالا سمت راست در پنجره بچرخانید یا کوتاه کنید. دکمه چرخش را فشار دهید تا کلیپ ویدئویی بچرخد. برای ذخیره آن کافی است پنجره را ببندید.

برای برش کلیپ، نماد برش را بزنید. از پایین صفحه، نوار ویرایش را به فریم مورد نظر که می‌خواهید ویدئو شروع و پایان یابد، بکشید. با زدن دکمه Play کلیپ ویرایش شده خود را پیش نمایش کنید.

اگر میزان ویرایش زیاد بود، دکمه «بازگشت» را در سمت راست بالای پنجره خود بزنید. در غیر این صورت، روی «انجام شد» کلیک کنید، کلیپ کوتاه شده یا جایگزین کلیپ موجود شده یا به عنوان یک کلیپ جدید ذخیره می‌شود.