۰ نفر

راه هایی برای ذخیره ایمن تصاویر خصوصی تان

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۰۹
کد خبر: 667627
راه هایی برای ذخیره ایمن تصاویر خصوصی تان

اگر به دنبال راه هایی برای ایمن نگه داشتن تصاویر خصوصی خود هستید؟ گزینه های زیادی برای مخفی کردن عکس هایتان وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نبض فناوری، عکس ها به ثبت بهترین لحظات زندگی ما کمک می کنند. اما، اگر می خواهید آنها را خصوصی نگه دارید، ضروری است که آنها را به صورت ایمن ذخیره کنید. حتی اگر تمام عکس های خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید، عاقلانه است که یک نسخه پشتیبان امن از آنها داشته باشید.

در حالی که سرویس های ابری وجود دارند که به شما در آپلود عکس ها و ایمن سازی آنها کمک می کنند، می توانید روش های مختلف دیگری را انتخاب کنید. در اینجا چند راه راحت برای ایمن سازی عکس های شما وجود دارد.

از هارد دیسک خارجی استفاده کنید

مقرون به صرفه ترین روش برای ذخیره ایمن عکس های خود، سازماندهی آنها به صورت محلی در یک درایو ذخیره سازی خارجی است.

هارد دیسک خارجی

با در نظر گرفتن آن به عنوان یک حالت ذخیره سازی آفلاین، لازم نیست نگران مهاجمان مخرب از طریق اینترنت باشید. علاوه بر این، می‌توانید درایو ذخیره‌سازی را در هر جایی با خود ببرید و برای بررسی عکس‌های خود یا نمایش آن‌ها به کسی نیازی به دسترسی به اینترنت ندارید.

برای امنیت بیشتر می توانید کل درایو را رمزگذاری کنید. توجه داشته باشید که رمزگذاری درایو می‌تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد و احتمالاً هر بار که به آن دسترسی پیدا می‌کنید باید رمز عبور را وارد کنید.

از یک دستگاه ذخیره سازی متصل به شبکه استفاده کنید

ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) یک راه حل ذخیره سازی داخلی با خدمات ابری اختیاری است. این برای مشاغل یا حرفه ای ها با مجموعه عظیمی از عکس ها و فیلم ها برای ذخیره سازی طراحی شده است.

با این حال، اگر می خواهید یک راه حل پشتیبان قوی برای همه فایل ها و عکس های خود داشته باشید، می توانید از آن برای استفاده شخصی نیز استفاده کنید. برخلاف هارد دیسک سنتی، یک دستگاه NAS دارای پیکربندی خوشه ای است که در آن کپی های اضافی از داده های شما برای ایمنی بیشتر نگهداری می شوند. مگر اینکه دستگاه دچار آسیب فیزیکی شدید شود، می توانید برای مدت طولانی به آن اعتماد کنید.


در این زمینه بخوانید؛

چند راهکار برای نگهداری از عکس های شخصی در گوشی

چطور استوری اینستاگرام رو دانلود کنیم؟


عکس ها را در رایانه خود رمزگذاری کنید

می‌توانید انتخاب کنید که فایل‌ها را با استفاده از نرم‌افزار رمزگذاری کنید (که ما توصیه می‌کنیم) یا اگر خطر دسترسی غیرمجاز به فایل‌های شما وجود ندارد، این کار را نکنید.

ابزارهایی مانند Cryptomator به شما کمک می کند تا فایل های خود را رمزگذاری کنید. توجه داشته باشید که می توانید به این نوع ابزارها در موبایل نیز دسترسی داشته باشید، اما ممکن است استفاده از آنها رایگان نباشد و برخی از گزینه های شخص ثالث ممکن است آنطور که انتظار دارید کار نکنند.

می توانید یک پوشه یا فایل های فردی را رمزگذاری کنید. ایجاد یک پوشه با مجموعه خود و رمزگذاری آن ایده آل است. برای ادامه، باید یک رمز عبور اصلی برای رمزگشایی فایل های قفل شده ایجاد کنید. مطمئن شوید که یک رمز عبور پیچیده ایجاد کرده اید و در صورت لزوم، آن را در مکانی امن یادداشت کنید.

ذخیره عکس

 از یک سرویس ذخیره سازی ابری امن استفاده کنید

رمزگذاری عکس های خود، ایجاد رمز عبور و داشتن یک کپی از آنها کار بسیار زیادی به نظر می رسد. علاوه بر این، باید اطمینان حاصل کنید که فایل های رمزگذاری شده شما به طور منظم (در یک سرویس ابری یا یک NAS) پشتیبان گیری می شوند.

می توانید با آپلود عکس ها در یک سرویس ذخیره سازی ابری خوب، فرآیند رمزگذاری را خودکار کنید. چند سرویس ذخیره‌سازی ابری امن، رمزگذاری سرتاسر و ویژگی‌های احترام به حریم خصوصی را ارائه می‌دهند. با استفاده از چنین سرویسی می توانید فایل های خود را رمزگذاری شده نگه دارید و در عین حال یک نسخه پشتیبان ابری نیز داشته باشید. با رمزگذاری انتها به انتها، ارائه دهنده خدمات (و کارمندان آنها) نمی توانند به فایل ها دسترسی داشته باشند.

می توانید از یک سرویس ذخیره سازی ابری در چندین دستگاه (از جمله گوشی های هوشمند) استفاده کنید که باید مفید باشد. با این حال، همیشه ایده خوبی است که سیاست حفظ حریم خصوصی آن سرویس ها را بررسی کنید.

سرور خود را ایجاد کنید

اگر از ذخیره سازی محلی متنفرید و به خدمات ذخیره سازی ابری اعتماد ندارید، کنترل داده های خود را با سرور خود در دست بگیرید.

می توانید یک سرور (در محل یا در فضای ابری) ایجاد کنید و نرم افزارهایی مانند Piwigo یا Nextcloud را برای آپلود و مدیریت عکس های خود به کار ببرید. با استفاده از این گزینه، می‌توانید داده‌های خود را کنترل کرده و آن‌ها را خصوصی نگه دارید و آن‌ها را به دلخواه سازمان‌دهی کنید.

ذخیره عکس

با این حال، برای ایجاد یک سرور، چه محلی و چه یک سرور مبتنی بر ابر، به زمان و تخصص فنی نیاز دارید. توجه داشته باشید که این برای همه توصیه نمی شود.

 دستگاه تلفن همراه خود را رمزگذاری کنید

در حالی که استفاده از سرویس ابری ایمن آسان است، می توانید از تلفن هوشمند خود نیز برای ایمن نگه داشتن عکس های خود استفاده کنید.

تقریباً تمام دستگاه‌های اندرویدی مدرن به طور پیش‌فرض رمزگذاری را فعال کرده‌اند (برای حافظه داخلی). اگر از حافظه microSD استفاده می‌کنید، می‌توانید به تنظیمات دستگاه بروید و آن را رمزگذاری کنید.

با یک دستگاه iOS، باید یک رمز عبور برای فعال کردن رمزگذاری داده ها تنظیم کنید. در هر صورت، راه‌های زیادی برای مخفی کردن عکس‌ها در گوشی شما وجود دارد.

تا زمانی که عکس ها را با کسی به اشتراک نمی گذارید و دستگاه خود را از دسترسی غیرمجاز ایمن نگه می دارید، رمزگذاری تلفن انتخاب خوبی است.