۰ نفر

رونمایی مایکروسافت از ویژگی جدید ویندوز ۱۱ + جزییات

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۱۰
کد خبر: 667340
رونمایی مایکروسافت از ویژگی جدید ویندوز ۱۱ + جزییات

مایکروسافت یک نوار وظیفه بهینه سازی شده برای تبلت را به ویندوز ۱۱ می آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نبض فناوری، مایکروسافت در آخرین پیش‌نمایش ویندوز ۱۱، نوار وظیفه ویژه خود را برای تبلت‌ها باز می‌گرداند. نوار وظیفه مناسب برای تبلت ها برای اولین بار در فوریه با ویژگی های دیگر راه اندازی شد، بعدا به منظور توسعه بیشتر حذف شد. غول فناوری مستقر در ردموند در یک پست وبلاگی اعلام کرد، اکنون، این ویژگی بازگشته است و به عنوان بخشی از به روز رسانی برای Windows Insiders در کانال توسعه دهندگان خواهد رسید. توجه داشته باشید که این شرکت قصد دارد قبل از تصمیم گیری برای عرضه گسترده تر، بازخورد این ویژگی را از Insiders نظارت کند.

مایکروسافت این ویژگی را نوار وظیفه بهینه سازی شده برای تبلت می نامد. نکته قابل توجه این است که این ویژگی فقط در دستگاه‌هایی که می‌توانند به عنوان تبلت‌هایی مانند هیبریدی‌های ۲ در ۱ استفاده شوند، در دسترس خواهد بود (و نه در سایر لپ‌تاپ‌ها یا رایانه‌های شخصی معمولی).

ویندوز ۱۱

هر زمان که کاربران تصمیم بگیرند از رایانه های شخصی هیبریدی ۲ در ۲ خود به عنوان تبلت استفاده کنند و صفحه کلید دستگاه را جدا کرده یا تا کنند، نوار وظیفه بهینه سازی شده برای تبلت فعال می شود.


در این زمینه بیشتر بخوانید؛

چگونه در ویندوز ۱۱ به فایل ها برچسب بزنیم؟

نحوه نصب دوباره ویندوز ۱۰ و ۱۱ در رایانه شخصی

نحوه محافظت از فایل ها در ویندوز با رمز عبور


برای یادآوری، این نوار وظیفه دو حالت دارد: جمع شده و گسترش یافته. در حالت جمع‌شده، نوار وظیفه از نمایش خارج می‌شود، فضای صفحه نمایش بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و از فراخوانی تصادفی نوار وظیفه زمانی که تبلت خود را نگه می‌دارید، جلوگیری می‌کند. در حالت توسعه یافته، نوار وظیفه بهینه سازی شده است تا با لمس راحت تر از آن استفاده کنید. شما به راحتی می توانید با کشیدن انگشت به بالا و پایین در پایین دستگاه خود بین دو حالت جابجا شوید.

نحوه بررسی ویژگی

برای بررسی اینکه آیا می توانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید، به Settings > Personalization > Taskbar > Taskbar behaviors بروید. اگر این ویژگی به دستگاه شما رسیده است، یک تنظیم جدید در رفتارهای نوار وظیفه به نام « Optimize taskbar for touch interactions when this device is used as a tablet» مشاهده خواهید کرد که به طور پیش فرض روی روشن تنظیم می شود.