۰ نفر

دلایل و راهکار‌های بالا نیامدن گوشی

۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 658649
دلایل و راهکار‌های بالا نیامدن گوشی

بالا نیامدن گوشی که با عنوان بوت لوپ یا Bootloop هم شناخته می‌شود، معمولا به دلایل نرم افزاری رخ می‌دهد. در این حالت گوشی روشن می‌شود، اما روی لوگو گیر کرده و سیستم عامل آن بالا نمی‌آید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از پارسینه، بالا نیامدن گوشی که با عنوان بوت لوپ یا Bootloop هم شناخته می شود، معمولا به دلایل نرم افزاری رخ می دهد. در این حالت گوشی روشن می شود، اما روی لوگو گیر کرده و سیستم عامل آن بالا نمی آید. این اتفاق معمولا پس از نصب یک برنامه یا نصب کاستوم رام جدید  روی گوشی می افتد و استفاده از آن را غیر ممکن می کند. در ادامه مقاله هم دلایل بالا نیامدن گوشی را بررسی می کنیم و هم به شما می گوییم که چطور این مشکل را حل کنید. تعمیرکاران و کارشناسان تعمیر موبایل شیائومی و سایر برندها پیشنهاد می دهند که برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر و نیز تعمیر اصولی دستگاه، خودتان اقدامی نکرده و از مراکز معتبر تعمیراتی کمک بگیرید.

دلایل بالا نیامدن گوشی

در اغلب موارد آنچه که باعث بروز وضعیت بوت لوپ در موبایل می شود، عدم اجرای صحیح فایل‌ های سیستمی است. به این ترتیب گوشی بوت نشده و اصطلاحا بالا نمی آید. این حالت معمولا زمانی اتفاق می افتد که فایل های سیستمی اندروید را دست کاری کرده و این کار را به درستی انجام نداده باشید. در این صورت باید برای رفع مشکل بالا نیامدن گوشی از کارشناسان تعمیر گوشی سامسونگ و سایر برندهای اندرویدی کمک بگیرید. گاهی پس از نصب برخی برنامه ها و اپلیکیشن ها هم ممکن است چنین اتفاقی بیفتد. فلش زدن یک کاستوم رام یا کرنل معیوب، نصب یک اپلیکیشن یا بازی ناسازگار، مجوزهای اشتباه برای یک برنامه یا فایل و نصب یک کاستوم مد هم دیگر دلایل  بروز این مشکل به شمار می روند.

تکنیک هایی برای رفع مشکل بالا نیامدن موبایل

تکنسین های تعمیر آیفون بر این باورند که بهترین کار برای رفع مشکل بالا نیامدن موبایل، پاک کردن تمامی برنامه ها و تنظیمات فعلی دستگاه است؛ یعنی ریست فکتوری. البته قبل از انجام دادن این کار، باید از تمام اطلاعات و فایل های خود بکاپ گرفته باشید؛ در غیر این صورت همه چیز پاک شده و دیگر به آنها دسترسی نخواهید داشت. در هر صورت برای رفع مشکل بوت لوپ در گوشی های هوشمند باید یکی از روش های زیر را اجرا کنید:

بالا نیامدن گوشی

روش اول

اگر گوشی روی فریمور اصلی است، یعنی هیچ کاستوم ریکاوری نظیر CWM یا  TWRP  برروی آن نصب نکرده‌ اید، اول باتری را بیرون آورده و پس از ۳۰ ثانیه مجددا آن را نصب کنید. دستگاه را در وضعیت ASR  یا اندروید سیستم ریکاوری بوت کنید. معمولا برای این کار باید چند دکمه هوم، پاور و افزایش و کاهش صدا را با هم نگه داشت؛ روش کار بستگی به برند گوشی شما دارد. در منوی ریکاوری، با استفاده از دکمه کاهش/ افزایش صدا بین گزینه‌ ها جابجا شده و سپس عبارت wipe cache partition  را به ‌وسیله دکمه پاور انتخاب کنید. حالا “وایپ دیتا/فکتوری” را انتخاب کرده و سپس با برگشت به منوی اصلی ریکاوری، دستگاه خود را با استفاده از گزینه reboot system now  مجددا راه‌ اندازی کنید.

روش دوم

 اگر بررروی دستگاه روت شده خود، یک کاستوم ریکاوری نظیر TWRP یا CWM نصب کرده‌اید و پس از فلش زدن یک کاستوم‌ رام یا مود، وضعیت بوت لوپ ایجاد شده است، باید برای حل مشکل بالا نیامدن گوشی، باتری را بیرون آورده و مجددا نصب کنید. موبایل را برروی ریکاوری که نصب کرده‌اید، بوت نمایید. به بخش Advanced مراجعه کرده و سپس Wipe dalvik-cache را انتخاب کنید. وارد Mounts & Storage شده و بررویWipe /cache  ضربه بزنید. در نهایت، گوشی را ریبوت کنید تا مشکل حل شود.

روش سوم

اگر با هیچ کدام از اقدامات بالا نتوانستید مشکل بالا نیامدن موبایل را حل کنید، پیشنهاد می شود یکی از روشهای ریستور کردن نسخه‌ پشتیبان رام اصلی، فلش زدن یک رام دیگر از منوی ریکاوری و نصب فریمور اصلی یا factory image را اجرا کنید. چنانچه در این زمینه ها تجربه یا تخصص ندارید، حتما از تعمیرکاران مجرب موبایل کمک بگیرید.