۰ نفر

بهترین روش گرفتن اسکرین شات از صفحه گوشی

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 656195
بهترین روش گرفتن اسکرین شات از صفحه گوشی

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند این است که می‌توان از روی صفحه‌نمایش عکس تهیه کرد، این قابلیت کاربرد بسیار زیادی برای کاربران گوشی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند این است که می‌توان از روی صفحه‌نمایش عکس تهیه کرد، این قابلیت کاربرد بسیار زیادی برای کاربران گوشی داشته است، اکثر کسانی که داخل گوشی آموزش می‌بینند از بخش‌های مهم به‌راحتی می‌توانند عکس تهیه کنند، گرفتن اسکرین‌شات از گوشی دارای چند روش است که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم، با ما تا انتها همراه باشید تا با بهترین روش‌ها آشنا شوید.

توجه: روش اسکرین‌شات گرفتن از صفحه‌نمایش گوشی‌های اندروید و Ios متفاوت است هرکدام روش‌های خود را دارند.

بهترین روش گرفتن اسکرین‌شات از گوشی:

خب در این بخش روش‌های که می‌توانید به‌راحتی اسکرین‌شات از صفحه گوشی‌تان بگیرید را در ادامه شرح داده‌ایم که با یکی از این روش‌ها می‌توانید به‌راحتی از بخش موردنظر اسکرین تهیه کنید.

اسکرین‌شات گرفتن از گوشی‌های اندروید:

روش‌های زیادی برای گرفتن اسکرین‌شات از گوشی‌های اندروید وجود دارد که بهترین آن‌ها را با شما در میان گذاشته‌ایم.

اولین روش که یکی از بهترین و بی‌دردسرترین روش‌ها است استفاده از قابلیت خود گوشی است که به چندین روش انجام می‌شود.

گرفتن دکمه پاور و ولوم:

گوشی‌های اندروید به‌خصوص برند سامسونگ، برای گرفتن اسکرین‌شات باید دکمه‌ پاور را هم‌زمان با دکمه کم‌کردن ولوم فشار دهید، شما با انجام این کار در چند ثانیه از صفحه‌نمایش موبایلتان اسکرین‌شات گرفتید.

بهترین روش گرفتن اسکرین‌شات از گوشی:

اسکرین‌شات با منوی دستیار اندروید:

گوشی‌ اندرویدی دارای یک قابلیت غیرفعال است که اکثر مردم از آن اطلاع ندارند، با فعال‌کردن قابلیت منوی دستیار همیشه گوشه تصویر موبایلتان یک پنل وجود دارد که قابلیت‌های پرکاربردی مانند: اسکرین‌شات در آن جای دارد.

نحوه فعال‌کردن منوی دستیار:

مرحله اول: برای فعال‌کردن این بخش اول به تنظیمات گوشی‌تان بروید و وارد بخش Accessibility شوید.

مرحله دوم: در این مرحله باید گزینه Interaction and dexterity را انتخاب کنید و از این بخش گزینه Assistant menu فعال می‌کنید تا منو دستیار برای شما فعال شود.

با انجام این کار منوی دستیار اندروید با موفقیت فعال شده است و برای گرفت اسکرین‌شات منو را باز می‌کنید گزینه‌ای که در عکس زیر مشاهده می‌کنید را لمس می‌کنید.

بهترین روش گرفتن اسکرین‌شات از گوشی:

اسکرین‌شات از صفحه گوشی با کشیدن دست:

یکی دیگر از روش‌های که می‌شود از صفحه‌نمایش موبایل اسکرین گرفت در گوشی‌های اندروید کشیدن دست از بغل بر روی صفحه است.

این گزینه در برخی از گوشی‌ها به‌صورت خودکار فعال است و در برخی از آن‌ها باید خودتان آن را فعال کنید.

قدم اول: برای فعال‌کردن اسکرین‌شات با دست باید اول وارد Settings شوید و Palm swipe to capture را جستجو کنید.

قدم دوم: حالا شما می‌توانید گزینه Palm swipe to capture را به‌صورت دستی فعال کنید.

بعد از فعال‌شدن این گزینه با کشیدن دستتان از بغل به روی صفحه گوشی می‌توانید از هر چیزی در گوشی اسکرین‌شات بگیرید.

بهترین روش گرفتن اسکرین‌شات از گوشی:

استفاده از برنامه اسکرین‌شات ایزی:

برنامه‌های زیادی برای گرفت اسکرین‌شات طراحی شده است اما یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها اسکرین‌شات ایزی است که برای سیستم‌عامل اندروید در نظر گرفته شده و می‌توانید از گوگل‌پلی دانلود کنید.

بهترین روش گرفتن اسکرین‌شات از گوشی:

مرحله اول: بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن وارد آن شوید، برای اولین‌بار که برنامه را اجرا می‌کنید از شما اجازه دسترسی می‌خواهد که باید با انتخاب گزینه Allow را انتخاب کنید.

مرحله دوم: کمی صبر کنید تا راه‌اندازی برنامه تکمیل شود، بعد از آن به شما صفحه‌ای نشان داده می‌شود که باید در این بخش گزینه Alow permission را فعال کنید.

مرحله سوم: با فعال‌کردن گزینه برنامه نصب می‌شود و یک آیکون در صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد و برای گرفتن اسکرین فقط باید آیکون موردنظر را لمس کنید.

بهترین روش گرفتن اسکرین‌شات از گوشی:

نحوه گرفتن اسکرین‌شات از گوشی‌های Ios:

روش اول: گوشی‌های قبل از (iPhone X) با گرفتن هم‌زمان دکمه پاور و هوم از صفحه‌نمایش می‌توان به‌راحتی اسکرین‌شات تهیه کرد.

بهترین روش گرفتن اسکرین‌شات از گوشی:

روش دوم: در منوی دستیار که در گوشه صفحه قرار دارد می‌توان با انتخاب گزینه اسکرین‌شات از صفحه عکس گرفت و نیاز نیست که به دکمه‌ها و دستانتان فشار وارد کنید.

بهترین روش گرفتن اسکرین‌شات از گوشی:

این بخش در اکثر آیفون‌ها فعال است اما اگر در گوشی هوشمند شما غیرفعال است بهتر است از بخش setting گزینه Customize Top Level Menu را فعال کنید.

روش سوم: گوشی‌های که از (iPhone X)به بالا هستند را می‌توان با فشردن هم‌زمان دکمه پاور و افزایش ولوم از صفحه اسکرین گرفت.

بهترین روش گرفتن اسکرین‌شات از گوشی:

روش چهارم: یکی دیگر از روش‌ها که راحت‌ترین است اسکرین‌شات گرفت از طریق siri، شما با دستور دادن به آن می‌توانید از صفحه گوشی عکس بگیرید.

روش پنجم: آیفون قابلیتی را معرفی کرده است برای گرفتن اسکرین‌شات که بسیار جذاب است و این قابلیت برای آیفون ۸ به بالا فعال شده، شما با زدن سه ضربه به پشت‌گوشی می‌توانید از صفحه اسکرین‌شات بگیرید.

اگر گوشی همراه شما آیفون ۸ به بالا است می‌توانید از این قابلیت بهره‌مند شوید.

آیا این قابلیت در تمام گوشی‌ها وجود دارد؟

نمی‌توان گفت در تمام گوشی‌ها اما در موبایل‌های که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند حتماً وجود دارد و در اکثر گوشی‌های قدیمی این قابلیت وجود داشت اما با نحوه استفاده از آن آشنا نبودند.

آیا در گوشی‌های شیائومی این قابلیت وجود دارد؟

بله گوشی‌های هوشمند برند شیائومی از این قابلیت بهره‌مند هستند و این تلفن‌های همراه در چند سال اخیر وارد بازار شده‌اند و از تکنولوژی روز برخوردارند.

هنگام تماشا ویدئو می‌توان اسکرین‌شات تهیه کرد؟

بله شما به‌راحتی می‌توانید از بخشی که می‌خواهید هنگام فیلم دیدن اسکرین‌شات تهیه کنید، برای مثال: هنگام تماشا ویدئوهای درسی می‌خواهید از بخش‌های مهم آن عکس داشته باشید می‌توانید بدون هیچ مشکلی از آن اسکرین‌شات بگیرید.

جمع‌بندی:

اسکرین‌شات یک قابلیت جذاب و کاربردی است که در اکثر گوشی‌ها وجود دارد، با طراحی اپلیکیشن‌های مانند اسکرین‌شات ایزی جای نگرانی وجود ندارد اگر موبایل شما از این قابلیت برخوردار نبود با نصب این برنامه به‌راحتی می‌توانید از صفحه موردنظر اسکرین بگیرید؛ روش‌های بسیاری برای گرفتن اسکرین‌شات از صفحه گوشی وجود دارد که در این مقاله ما بهترین آن‌ها را به شما معرفی کردیم امیدواریم این مطالب به شما توانسته باشد کمکی کرده باشد.