۰ نفر

چگونه ایمیل های هرزنامه را متوقف کنیم؟

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۳۳
کد خبر: 655121
چگونه ایمیل های هرزنامه را متوقف کنیم؟

اما گاهی اوقات افراد پیام‌های هرزنامه از اشخاصی که نمیشناسند دریافت می‌کنندبا چند روش ساده، از ایمیل‌های هرزنامه جلوگیری کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، ارسال ایمیل برای کاربران هیچ محدودیتی ندارد، اما گاهی اوقات افراد پیام‌های هرزنامه از اشخاصی که نمیشناسند دریافت می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، این ایمیل‌ها بیشتر تبلیغاتی بوده و جنبه بازاریابی دارند اما گاهی اوقات ممکن است برای افراد خطر آفرین باشد و اطلاعات آن‌ها توسط هکر‌ها سرقت شود.

به گزارش سایت slashgear؛ در بیشتر مواقع، کاربران می‌توانند ایمیل‌های هرزنامه را در یک صندوق ورودی جداگانه نگهداری یا فیلتر کنند. در ادامه به شما نحوه توقف ایمیل‌های هرزنامه را آموزش می‌دهیم.

نحوه توقف هرزنامه‌ها در ایمیل

گاهی اوقات کاربران برای اشتغال به شرکت‌ها رزومه خود را ارسال می‌کنند یا در برخی از سایت‌ها به دلایل گوناگون ثبت نام می‌کنند به همین علت ممکن است پس از مدت طولانی این شرکت‌ها به طور معمول برای آن‌ها ایمیلی را ارسال کرده که در صندوق ورودی اصلی نشان داده شود. برای جلوگیری از رسیدن این نوع ایمیل‌ها به صندوق ورودی اصلی و همچنین جلوگیری از سرقت اطلاعات چند راه وجود دارد:

گاهی اوقات، کاربران نمی‌خواهند اشتراک شرکت‌ها را داشته باشند در این مواقع بهترین گزینه برای جلوگیری از ارسال ایمیل‌ها، لغو اشتراک از طریق وب سایت شرکت است، زیرا می‌توانید مطمئن باشید که روی پیوند مشکوکی کلیک نمی‌کنید.امروزه کلاهبردارانی وجود دارند که در قالب شرکت‌ها لینک‌های لغو اشتراک را در ایمیل خود قرار می‌دهند و افراد را ترغیب می‌کنند تا بر روی پیوند کلیک کنند پس از انتخاب لینک توسط افراد دستگاه‌ها به سمت سایت‌های فیشینگ هدایت می‌شوند یا در برابر ویروس‌ها امنیتشان کاهش میابد. در برخی مواقع نیز ممکن است این لینک‌ها باعث سرقت اطلاعات کاربران شوند.

براساس گزارش‌ها، جیمیل لغو اشتراک از این نوع ایمیل‌ها را آسان می‌کند. وقتی ایمیلی از یک شرکت باز می‌کنید، در سمت چپ نام آن ، آدرس ایمیل فرستنده و یک دکمه خاکستری لغو اشتراک را می‌توانید مشاهده کنید. با کلیک بر روی آن دکمه، اشتراک شما از ایمیل‌های مزاحم لغو می‌شود و دیگر در صندوق ورودی شما (از طریق گوگل) ظاهر نمی‌شوند. گفتنی است که کاربران لازم نیست خیلی نگران پوشه هرزنامه خود باشند، زیرا ایمیل‌ها هر چند وقت یکبار به طور خودکار حذف می‌شوند.

آن را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنید

اگر متوجه یک ایمیل هرزنامه در صندوق ورودی اصلی خود شدید، آن را باز نکنید. همانطور که واشنگتن پست اعلام کرد:" کلاهبردارانی که فعالیت کاربران را در ایمیل ردیابی می‌کنند، ممکن است ایمیل‌های هرزنامه ارسال شده را افزایش دهند. کاربران در این مواقع می‌توانند به سادگی ایمیل‌های هرزنامه را حذف کرده یا به‌ عنوان هرزنامه آن را علامت‌گذاری و به پوشه هرزنامه یا ناخواسته ارسال کنند. پس از علامت گذاری، ایمیل فرستنده برای افراد نمایش داده نمی‌شود و از ارسال آن به صندوق ورودی اصلی جلوگیری می‌شود.

برای ثبت نام از یک ایمیل جداگانه استفاده کنید

به گفته FTC، کاربران می‌توانندبرای ارسال رزومه، ثبت نام در سایت‌ها و خرید اینترنتی از یک ایمیل جداگانه یا فرعی استفاده کنند این امر منجر می‌شود تا از سرقت اطلاعات آن‌ها جلوگیری شود.