۰ نفر

پس از لغو خرید توییتر؛

سقوط سهام توییتر پس از لغو پیشنهاد ایلان ماسک

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 652555
سقوط سهام توییتر پس از لغو پیشنهاد ایلان ماسک

پس از آنکه ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر را لغو کرد، سهام این غول رسانه اجتماعی قبل از باز شدن بازار بورس سقوط کرد.

به گزارش راشاتودی، پس از آنکه ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر را لغو کرد، سهام این غول رسانه اجتماعی روز دوشنبه قبل از باز شدن بازار بورس سقوط کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سهام این شرکت تقریباً ۷ درصد کاهش یافت و به ۳۴.۴۰ دلار در هر سهم رسید و بسیار کمتر از پیشنهاد ۵۴.۲۰ دلاری ماسک برای هر سهم در ماه آوریل معامله شد.

ارزش بازار شرکت توییتر در مسیری پیش می‌رود که نسبت به قیمت بسته شدن معاملات در هفته گذشته میلادی کاهش حدوداً ۲ میلیارد دلاری را تجربه خواهد کرد.

روز جمعه، وکیل ماسک به هیئت مدیره توییتر اطلاع داد که این میلیاردر آمریکایی می خواهد خرید این شرکت را لغو کند. او ادعا کرد که توییتر اطلاعات کاربران را نادرست معرفی کرده است، به طوری که تعداد حساب‌های جعلی و رباتی در این پلتفرم بسیار بیشتر از آن چیزی است که شرکت فاش کرده است.

توییتر در پاسخ اعلام کرد که به ماسک اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی ادعای این شرکت مبنی بر اینکه حساب‌های جعلی تنها ۵ درصد از کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد را تشکیل می‌دهند، داده است. این شرکت مدعی است که برآوردهایش دقیق بوده است.

 در همین حال، برت تیلور، رئیس شرکت توییتر، گفت که این رسانه اجتماعی برای تکمیل معامله "بر اساس قیمت و شرایط توافق شده توسط آقای ماسک" اقدامات قانونی را دنبال خواهد کرد.

به گفته منابع بلومبرگ، توییتر با شرکت حقوقی "واکتل، لیپتون، روزن و کاتز" وارد همکاری شده است و قصد دارد در اوایل هفته جاری میلادی از ماسک شکایت کند.

در پاسخ به این اظهارات، رئیس تسلا اواخر روز یکشنبه یک پست اینترنتی منتشر کرد که در آن تصاویری از خود در حال خندیدن به تدارک توییتر برای شکایت از او بود.