۰ نفر

کشف سیگنال های آدم فضایی ها توسط تلسکوپ چینی؟

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۲
کد خبر: 644814
کشف سیگنال های آدم فضایی ها توسط تلسکوپ چینی؟

روزنامه Science and Technology Daily در چین از کشف سیگنال‌هایی از موجودات فرازمینی خبر داد؛ تلسکوپ بزرگ چین، این سیگنا‌ل‌ها را کشف کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بر اساس گزارشی که در روزنامه  Science and Technology Daily منتشر شد، چین اعلام کرد که تلسکوپ غول آسای این کشور ممکن است نشانه هایی از تمدن های بیگانه را شناسایی کرده باشد؛ البته به نظر می رسد که بعد از آن، گزارش و پست های مربوط به این کشف را حذف کرده است. به نقل از ژانگ تونجی، دانشمند ارشد یک تیم جستجوی تمدن فرازمینی، می‌گوید سیگنال‌های الکترومغناطیسی با باند باریک شناسایی شده توسط اسکای آی بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان - با سیگنال‌های قبلی گرفته شده متفاوت است و تیم در حال بررسی بیشتر آنها است. این نتایج توسط دانشگاه پکن، رصدخانه ملی نجوم آکادمی علوم چین و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی بررسی شده است.

مشخص نیست که چرا این گزارش از وب سایت این روزنامه رسمی وزارت علوم و فناوری چین حذف شده است. در سپتامبر ۲۰۲۰، Sky Eye که در استان گوئیژو در جنوب غربی چین قرار دارد و قطر آن ۵۰۰ متر (۱۶۴۰ فوت) است، رسما جستجوی حیات فرازمینی را آغاز کرد.

 بر اساس این گزارش، این تیم در سال ۲۰۲۰ هنگام پردازش داده های جمع آوری شده در سال ۲۰۱۹، دو مجموعه سیگنال مشکوک را شناسایی کرد و سیگنال مشکوک دیگری را در سال ۲۰۲۲ از داده های رصد اهداف سیارات فراخورشیدی پیدا کرد. به گفته ژانگ، چشم آسمان چین در باند رادیویی فرکانس پایین بسیار حساس است و نقش مهمی در جستجوی تمدن های بیگانه ایفا می کند. همچنین سیگنال های مشکوک می تواند نوعی تداخل رادیویی نیز باشد و نیاز به بررسی بیشتر دارد. تماس‌های بلومبرگ نیوز با روزنامه علم و فناوری پاسخ داده نشد.