۰ نفر

آذری جهرمی؛

وزارت ارتباطات از دلایل کاهش سرعت اینترنت مطلع است

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۳
کد خبر: 643060
وزارت ارتباطات از دلایل کاهش سرعت اینترنت مطلع است

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر وزارت ارتباطات شاخص‌های کیفی در اختیار دارد و بر همین اساس، دلایل کاهش سرعت اینترنت را هم می‌داند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از منیبان، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، در واکنش به اینکه شما بعد از وزارت کماکان در این وزارتخانه مشغول به کار هستید، با این وجود ارزیابی شما از کاهش سرعت اینترنت چیست؟ گفت: در حال حاضر وزارت ارتباطات شاخص‌های کیفی در اختیار دارد و بر همین اساس، دلایل کاهش سرعت اینترنت را هم می‌داند، بنده در شرایط فعلی به این شاخص‌ها دسترسی ندارم که بتوانم آنالیز دقیق ارائه بدهم و بگویم، علت اصلی اشکالی که در کیفیت شبکه‌های ارتباطی وجود دارد، چیست.

او افزود: در حقیقت خود تیم وزارتخانه و مدیران اجرایی که سرکار آمدند، نسبت به حوزه کاری خود تسلط دارند، آنها از طریق ابزارهایی که در اختیار دارند، می‌توانند علت اصلی کاهش سرعت اینترنت را عنوان کنند. کما اینکه زمان ما این ابزارها بود و به لحظه می‌توانستیم متوجه شویم که اگر، ایراد کیفی در شبکه وجود دارد مربوط به کدام لایه و کدام قسمت است.

آذری جهرمی در واکنش به اینکه در دولت دوازدهم با حضور شما در شبکه‌های اجتماعی راه ارتباط مستقیم مردم با وزیر فراهم بود و مردم از این طریق انتقادات و درخواست‌های خود را به راحتی با مسئولین در میان می‌گذاشتند، اما در حال حاضر با توجه به اینکه وزیر وقت ارتباطات آن طور که باید در شبکه‌های اجتماعی فعال نیست، مردم چگونه انتقادات و درخواست‌های خود را مطرح کنند؟ اظهار کرد: در هر صورت وزیر فعلی ارتباطات هم کانال‌های ارتباطی با مردم گذاشته، رویه هر کسی متفاوت است و حتماً او هم ملاحظاتی خودش را دارد. البته زارع پور هم راه‌های ارتباطی دارد و در هم شبکه‌های اجتماعی و هم در اینستاگرام، حضور دارد. هم‌چنین برای ارتباط با مردم راه ارتباطی معرفی کرده‌ است.

وزیر سابق ارتباطات در پاسخ به اینکه از نظر شما به عنوان یک کاربر، در حال حاضر سرعت اینترنت پایین آمده است؟ خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آن شکایت‌هایی که از مردم واصل و شنیده می‌شود، بهترین دماسنج است که می‌تواند عمل کند. در حقیقت همه اتفاقاتی که ما در شبکه انجام می‌دادیم و تیم‌های جدید هم انجام می‌دهند، تهش این است که آن کاربر نهایی بگوید من راضی هستم یا نیستم.

آذری جهرمی در پایان یادآور شد: البته بحث کیفیت مسئله‌ای است که همیشه یک خط بالاتر از آن وجود دارد، به این معنی که هر چه کیفیت افزایش پیدا کند باز کاربر تقاضای این را دارد که شرایطش بهبود پیدا کند اما آن چیزی که الان روشن بوده، این است که ابراز گلایه‌های مردم درباره اینترنت، حاکی از این است که کیفیت شبکه حتی به نسبت سابق افت پیدا کرده است. البته انتقادات درباره کاهش سرعت اینترنت از جمله مواردی است که مردم به ما هم می‌گویند و به نظرم باید نظر مردم را محترم شمرد، رسیدگی کرد و مشکلاتش را رفع کرد.