۰ نفر

ماسک قرارداد توئیتر را تکمیل می کند؛

ماسک شش میلیارد دلار دیگر به تامین سهام توییتر اختصاص می دهد

۶ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۶
کد خبر: 638930
ماسک شش میلیارد دلار دیگر به تامین سهام توییتر اختصاص می دهد

ایلان ماسک حدود شش میلیارد دلار دیگر به عنوان تامین سهام توئیتر به این شرکت اختصاص می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ماسک در حال تلاش برای تکمیل قرارداد با شبکه اجتماعی توئیتر است. او هفته گذشته مدرکی ارائه داده بود مبنی بر که ربات‌های هرزنامه کمتر از ۵ درصد کل کاربران را تشکیل می‌دهند. ماسک گفت:" در حال مذاکره با سهامداران از جمله جک دورسی برای تعهدات مالی بیشتر برای تامین مالی این معامله است." سهام توئیتر در معاملات طولانی مدت حدود ۶ درصد جهش کرد و به ۳۹.۱۵ دلار رسید.

براساس گزارش‌ها، ایلان ماسک ابتدا ۱۲.۵ میلیارد دلار وام حاشیه‌ای گرفت، اما اوایل این ماه پس از وارد کردن سرمایه گذاران مشترک، آن را به ۶.۲۵ میلیارد دلار کاهش داد. در ماه آوریل، مدیرعامل تسلا ۴۶.۵ میلیارد دلار بدهی و تامین مالی سهام برای خرید توئیتر تنظیم کرده بود و خودش نیز ۳۳.۵ میلیارد دلار متعهد شده بود.

به گزارش سایت رویترز، پس از پیشنهاد ماسک، هیئت مدیره توئیتر ابتدا به محدود کردن توانایی او برای افزایش سهامش رأی داد، اما بعداً به اتفاق آرا به پذیرش پیشنهاد خرید او رأی داد. توئیتر هفته گذشته اعلام کرد که به این معامله با قیمت توافقی ۵۴.۲۰ دلار متعهد است. به طور جداگانه، در جلسه سالانه سهامداران در روز چهارشنبه، سرمایه گذاران توئیتر از انتخاب مجدد یکی از متحدان ماسک در هیئت مدیره آن جلوگیری کردند.