۰ نفر

نقد و بررسی گوشی Poco F۳

۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 638175
نقد و بررسی گوشی Poco F۳

برند پوکو (که قبلاً تحت عنوان لاین آپی از برند شیائومی معرفی می‌شد) اغلب به عنوان سازنده گوشی‌های ارزان قیمت مطرح شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، با این حال مدل Poco F3 که امروز در این مقاله قصد داریم آن را بررسی کنیم، چیزی فراتر از یک گوشی میان‌رده ارزان قیمت است. شرکت‌های دیگر به این گوشی لقب قاتل‌پرچم‌دار را داده اند، که به درستی هم همینطور است. اگر قصد خرید گوشی Poco F3 را دارید یا می‌خواهید یک گوشی با کیفیت و قیمت مناسب را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی Poco F3

قاب پشتی و صفحه نمایش، از نسل پنجم شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس ساخته شده است. ترکیب این محافظ‌های شیشه‌ای وزن خالص 196 گرم را برای این گوشی تشکیل داده است که به نسبت سنگین است.

شما همچنین یک مجموعه مناسب از بلندگوهای استریو با صدای بلند، دریافت می‌کنید که صدا و بیس مناسبی برای کلاس گوشی‌های میان‌رده ارائه می‌دهد و برای بازی و همچنین تماشای ویدئو عالی به نظر می‌رسند.

Poco F3 دارای سه رنگ مشکی، سفید و آبی بوده و از نظر طراحی، بسیار زیبا و کارآمد است، شیشه‌ پشت‌گوشی پوشش مات دارد که حس خوبی را موقع لمس کردن انتقال می‌دهد و در مقابل جذب چربی انگشتان دست مقاومت می‌کند و به‌راحتی کثیف نمی‌شود.

تصویر پشت و دوربین گوشی شیائومی poco f3 مشکی

صفحه نمایش Poco F3

یکی دیگر از عناصری که Poco F3 را برای گیمرها و کسانی که با تلفن همراه فیلم تماشا می‌کنند، با بودجه متوسط مناسب می‌کند، صفحه نمایش فوق العاده آن است. یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل AMOLED و پشتیبانی از HDR10+ بهره می‌برد؛ صفحه‌ نمایش آن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌گیری لمسی ۳۶۰ هرتز را ارائه می‌دهد که یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌های موجود امروزی را دارد. همچنین می‌توانید حالت MEMC را روشن کنید که اساساً ویدئوها با نرخ تازه‌سازی پایین‌تر را ارتقا می‌دهد.

تنها انتقادی که در رابطه با نمایشگر وجود دارد این است که نرم‌افزار Poco F3 MIUI دارد. هنگامی که برای بازی با تعادل رنگ وارد منوی تنظیمات طرح رنگ می‌شوید، درمیابید که به طور پیش‌فرض روی حالت خودکار تنظیم شده است که رنگ‌ها را بر اساس نور فعلی تنظیم می‌کند.

با این حال، از نظر سخت‌افزاری، صفحه نمایش Poco F3 غیر قابل سرزنش است.

دوربین Poco F3

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تقویت شده است. لنز پانچ در جلو شامل یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است.

جدیدترین میان‌رده سامسونگ مرجع خوبی برای مقایسه با این گوشی است. گلکسی A52  به غیر از نماهای عجیب و غریب و رنگ‌های بیش از حد، سیستم دوربین کامل‌تری را نسبت به رقیب خود ارائه می‌دهد. Poco F3 جزئیات دقیقی را ثبت نمی‌کند و ابزارهای HDR آن نیز، به خوبی سایه‌ها را از بین نمی‌برند.

در حالی که دوربین‌های اصلی مشابه هستند، با این حال این دوربین فوق - عریض 8MP است که کم می‌آورد. تصاویر واضح نیستند، رنگ‌ها به شکل قابل‌توجهی نسبت به دوربین اصلی متفاوت هستند و در گوشه‌‌های تصویر نویز مشاهده می‌شود. رقیب کره‌ای پیروز این رقابت است.

سومین لنز در اینجا یک دوربین تله ماکرو 5MP است. در ثبت تصاویر بسیار نزدیک نسبت به دیگر رقبای 2 مگاپیکسلی در گوشی‌های ارزان قیمت مشابه بهتر عمل می‌کند. اما همچنان ما انتظار یک لنز تله فوتو با رزولوشن بالاتر را داریم. در واقع تصور نمی‌کنیم افراد زیادی از این قابلیت استفاده کنند.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی بسیار خوب است و عکس‌های واضحی را با تعادل مناسب در نور خوب می‌گیرد. اما حالت پرتره سلفی عملکرد خوبی ندارد. در نقطه مقابل، حالت پرتره با استفاده از دوربین اصلی، تفکیک بسیار تمیزتری را ایجاد می‌کند.

تصویر دوربین گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F3 مشکی

نرم‌افزار و سخت‌افزار Poco F3

به ‌صورت پیش‌فرض از اندروید 11 با رابط کاربری انحصاری شیائومی یا همان MIUI نسخه 12 بهره می‌برد؛ اما برای اینکه بتواند با گوشی‌های شیائومی متفاوت باشد، لانچر انحصاری خود یعنی Poco Launcher را روی گوشی نصب کرده است. Poco F3 با دو حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت وارد بازار شده است.

از آنجایی که نقطه قوت Poco F3 در مقایسه با دیگر گوشی‌های هم‌رده از نظر قیمت، تراشه‌ی فوق‌العاده قدرتمند آن محسوب می‌شود، طبیعی است که به انتخاب اول گیمرها تبدیل شود. چیپست اسنپدراگون 870 همراه با 8/6 گیگابایت رم، به این معنی است که در اینجا عملکرد یک گوشی پرچمدار را با هزینه خیلی کمتر دریافت می‌کنید.

باطری Poco F3

 Poco F3 مطابق با مشخصات تقریباً پرچمدار خود، یک باتری 4520 میلی آمپر ساعتی شبیه به پرچمدار دارد و برای شارژ آن به آداپتور سریع ۳۳ واتی اتکا می‌کند. آداپتوری که برای شارژ کامل دستگاه به تنها ۵۵ دقیقه زمان نیاز دارد.  این گوشی با ثبت مدت‌زمان بسیاری عالی ۱۴ ساعت و ۲۴ دقیقه نشان می‌دهد که می‌تواند با هر بار شارژ  بیش از ۲ روز باطری نگه دارد( البته اگر استفاده سنگینی از آن نداشته باشید).

تصویر پشت گوشی موبایل xiaomi poco f3 سفید

Poco F3 عملکرد فوق‌العاده‌ای را با توجه به قیمتش ارائه می‌دهد. به لطف چیپست اسنپدراگون 870 و 6 یا 8 گیگابایت رم سریع، برای اکثر کارها در فاصله نزدیکی از آخرین گوشی‌های پرچمدار قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین نقطه ضعف این گوشی را بتوان، همان دوربین 48 مگاپیکسلی در نظر گرفت اما از نظر قدرت پردازشی گوشی‌های به ‌مراتب گران‌تر از آن‌هم نمی‌توانند عملکردی مشابه آن داشته باشند. در ‌واقع تعداد کمی گوشی پرچم‌دار و گران‌قیمت وجود دارند که از نظر قدرت پردازشی، توان رقابت با Poco F3 را داشته باشند. صفحه نمایش AMOLED با نور پس زمینه عالی و 120 هرتزی با نرخ نمونه‌برداری لمسی 360 هرتزی و مجموعه بلندگوهای استریو را اضافه کنید تا در بهشت بازی‌های موبایلی قرار بگیرید.

بدون شک Poco F3 برای کسانی که در انتخاب گوشی به صفحه نمایش با کیفیت و قدرت پردازشی بالا اهمیت می‌دهند و در عین حال تمایلی به پرداخت هزینه‌های آن‌چنانی برای در دست داشتن برندهای معروف ندارند، جزء گزینه‌های نهایی خواهد بود. اما اگر از علاقه‌مندان به عکاسی هستید و به دنبال ثبت جزئیات بالا به همراه دقت رنگ مناسب با تلفن همراه خود می‌گردید، شاید این مدل گوشی مورد علاقه شما نباشد.