۰ نفر

پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری نتیجه داد؛

ایلان ماسک توییتر را خرید

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۱۴
کد خبر: 630989
ایلان ماسک توییتر را خرید

هیات مدیره توییتر با پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری (۳۴.۵ میلیارد پوند) ایلان ماسک موافقت کرده است.

به گزارش بی بی سی سرویس جهانی، ایلان ماسک کمتر از دو هفته پیش این پیشنهاد را مطرح کرد و گفت توییتر "پتانسیل فوق العاده ای" دارد که او آن را فعال خواهد کرد. وی همچنین خواستار یک سری تغییرات از جمله کاهش محدودیت‌های محتوایی و ریشه‌کن کردن حساب‌های کاربری جعلی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، توییتر ابتدا پیشنهاد ماسک را رد کرد، اما اکنون از سهامداران خود خواسته که برای تایید این معامله رای دهند.

بر اساس گزارش مجله فوربس، ایلان ماسک با ثروت خالص ۲۷۳.۶ میلیارد دلاری، ثروتمندترین مرد جهان است این دارایی عمدتا ناشی از سهام او در شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا است که خودش آن را اداره می کند. او همچنین مدیریت شرکت هوافضای SpaceX را بر عهده دارد.

ماسک در بیانیه ای با اعلام این توافق گفت: "آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می گیرد"

او افزود: «من همچنین می‌خواهم توییتر را با ویژگی‌های جدید، متن‌باز کردن الگوریتم‌ها ببه منظور افزایش اعتماد، از بین بردن ربات‌های هرزنامه و احراز هویت، بهتر از همیشه کنم."

ماسک گفت: توییتر پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد - من مشتاقانه منتظر همکاری با شرکت و جامعه کاربران این شبکه اجتماعی برای فعال کردن این پتانسل هستم.

برت تیلور، رییس هیات مدیره توییتر، گفت که "فرایند جامع" را برای ارزیابی پیشنهادات ایلان ماسک انجام داده است. ما معتقدیم این بهترین مسیر برای سهامداران توییتر است.