۰ نفر

خسارت ۶ تریلیون دلاری حملات سایبری به کشورهای جهان

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳
کد خبر: 630183
خسارت ۶ تریلیون دلاری حملات سایبری به کشورهای جهان

پارسال حملات سایبری در سراسر دنیا، ۶ تریلیون دلار خسارت مالی به همراه داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  از آنجایی که حملات سایبری معمولاً بخش‌های حیاتی کشور‌ها از جمله تأسیسات مربوط به انرژی و همچنین شرکت‌های بزرگ را هدف قرار می‌دهند، سالانه میلیارد‌ها دلار خسارت به اقتصاد کشور‌ها تحمیل می‌کنند.

ارقام مربوط به میزان خسارات جهانی ناشی از جرایم سایبری به طور کلی در سراسر جهان نشان می‌دهد، ارزش این خسارات به عنوان نمونه در سال گذشته به ۶ تریلیون دلار (در سطح جهانی) رسیده است.

طبق گزارش Cybersecurity Ventures، تا سال ۲۰۲۵، زیان سالانه جهانی به ۱۰.۵ تریلیون دلار خواهد رسید، در حالی که این مبلغ در سال ۲۰۱۵، ۳ تیلیون دلار بوده است.

پیش‌بینی می‌شود که زیان سالانه ناشی از این حملات در پنج سال آینده حدود ۱۵ درصد افزایش یابد. در حالی که یوری ژدانوف، رییس انجمن پلیس روسیه پیش بینی کرده است که اینگونه خسارت‌ها تا سال ۲۰۳۰ به ۹۰ تریلیون دلار برسد که برابر با تولید ناخالص داخلی فعلی جهانی است.

ژدانوف توضیح داده است که بیش از ۱.۵ میلیون نفر در سراسر جهان "حداقل یک عمل مجرمانه در اینترنت را مرتکب شده اند" و این موارد شامل تخریب و از بین بردن داده ها، وجوه دزدیده شده، توقف فعالیت ها، سرقت داده‌های شخصی و مالی، اختلاس و کلاهبرداری، اختلال در کسب و کار پس از حمله، هزینه‌های تحقیق و بازیابی داده‌ها و سیستم ها، و نیز آسیب به حسن شهرت افراد بوده است.