۰ نفر

یک شرکت هواپیمایی اعلام کرد؛

اینترنت ماهواره ای استارلینک در داخل هواپیماها عرضه می شود

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۴۴
کد خبر: 629788
اینترنت ماهواره ای استارلینک در داخل هواپیماها عرضه می شود

شرکت هواپیمایی دلتا می‌گوید مطابق گفتگوهایی که با اسپیس ایکس داشته، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را روی هواپیماهای خود آزمایش کرده است. با این کار به نظر می‌رسد که عرضه اینترنت استارلینک در داخل هواپیماها یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، «اد باستین»، مدیرعامل شرکت دلتا فعلا اطلاعات زیادی درباره این آزمایش‌ها منتشر نکرده اما حالا می‌دانیم که این پروژه بالاخره آغاز شده است. در آن سو، «جاناتان هافلر»، مدیر اسپیس ایکس پیش‌تر در اواسط ۲۰۲۱ گفته بود که با چند شرکت هواپیمایی مذاکره کرده و در حال ساخت محصولی است که نمونه آن را برای شرکت‌های علاقه‌مند به نمایش گذاشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیجیاتو، ایلان ماسک به‌عنوان مدیرعامل اسپیس ایکس قبلا گفته بود که آنتن‌های استارلینک قبل از قرارگیری روی هواپیماها، ابتدا باید برای انواع مختلف آن‌ها  تایید  شوند. او گفته بود که این شرکت فعلا تمرکز خود را روی کسب مجوز برای  بوئینگ ۷۳۷  و  ایرباس A۳۲۰  گذاشته چون بیشترین استفاده را دارند.

هافلر مجددا ماه گذشته میلادی در کنفرانس Satellite ۲۰۲۲ بر هدف عرضه استارلینک در هواپیماها تاکید کرد. او گفت  اسپیس ایکس  می‌خواهد سرویسی بسازد که به مسافران هواپیماها اجازه دهد دقیقا همان طور که درون خانه محتوا استریم می‌کنند، در هواپیما هم به تماشای این محتواها بپردازند.

اسپیس ایکس به‌دنبال مجوزهای لازم برای استارلینک در هواپیماها

اسپیس ایکس در ماه اوت پارسال درخواستی را به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) فرستاد تا برای یک نوع  آنتن مقاوم‌تر  برای استفاده روی هواپیماها، کشتی‌ها و سایر وسایل نقلیه متحرک مجوز بگیرد. چند ماه بعد درخواست دیگری به FCC ارسال شد که از تصمیم این شرکت برای آزمایش این آنتن جدید به مدت شش ماه روی هواپیماها خبر می‌داد.

اگرچه دلتا فناوری استارلینک را روی هواپیماهای خود آزمایش کرده، ولی «جِی. آرمند موسی»، بنیان‌گذار Summit Ridge Group می‌گوید استفاده سراسری از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در هواپیماها سال‌ها طول خواهد کشید. البته با افزایش رقابت از سمت برخی شرکت‌ها، باید منتظر باشیم تا سرعت انجام پروژه‌ها افزایش یابد.