۰ نفر

گروه تحلیل تهدیدات گوگل گزارش داد؛

حمله هکرهای روسی به ناتو

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبر: 624328
حمله هکرهای روسی به ناتو

گروه تحلیل تهدیدات گوگل گزارش داد که هکرهای روسی اخیرا تلاش کرده اند به شبکه های سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) و ارتش برخی از کشورهای اروپای شرقی نفوذ کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گوگل در گزارش چهارشنبه شب خود نوشت: این حمله سایبری توسط یک گروه مستقر در روسیه به نام (Coldriver) راه اندازی شد که حملات خود را از طریق کمپین های فیشینگ اعتبار انجام می دهند.

براساس گزارش فوربس، کمپین ها با استفاده از حساب های جی‌میل جدید ایجاد شده به حساب های غیر گوگل ارسال شده اند، بنابراین میزان موفقیت این کمپین ها مشخص نیست.

به گزارش گوگل، در این حملات سایبری یکی از مراکز آموزش نظامی ناتو و چندین کشور اروپای شرقی ناشناس مورد هدف قرار گرفته اند.

گفته می شود هکرها تلاش کردند تا از طریق کمپین های فیشینگ و با استفاده از آدرس های ایمیلی که به نظر می رسد متعلق به نهادهای مورد اعتماد است، به اطلاعات کاربران مانند نام کاربری، رمز عبور یا اطلاعات کارت اعتباری دست یابند.

حملات سایبری به ناتو  در حالی انجام می شود که "تاد ولترز" ژنرال عالی‌رتبه آمریکایی که از فرماندهان این پیمان نظامی در اروپا محسوب می‌شود، اعلام کرد که این ائتلاف در حال بررسی ایجاد امکان حضور دائم در شرق اروپاست.

ژنرال ارشد ناتو با ملیت آمریکایی مدعی شد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین باعث شده تا موضوع حضور دائم ما در شرق اروپا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.