۰ نفر

۶ ویژگی جدید در اندروید که تابستان امسال رونمایی خواهد شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 617514
۶ ویژگی جدید در اندروید که تابستان امسال رونمایی خواهد شد

اخیرا گوگل اطلاعیه‌ای در مورد ویژگی‌های جدید اندروید منتشر کرده است که این ویژگی‌ها بسیار هیجان‌انگیز هستند.

از سوی دیگر، آن‌ها تنها برای گوشی‌های پیکسل مورداستفاده قرار نگرفته‌اند، بلکه گوشی‌های اندرویدی دیگر نیز از تابستان امسال از این ویژگی‌ها برخوردار خواهند شد. اگر می‌خواهید از این ویژگی‌ها آگاه شوید در ادامه با ما همراه باشید.

دسترسی پیدا کردن به تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌ها تنها با صدای خود

۶ ویژگی جدید در اندروید که تابستان امسال رونمایی خواهد شد

با این ویژگی جدید می‌توانید از گوگل بخواهید که بسیاری از برنامه‌های موردعلاقه شما را تنها با صدایتان باز کند. برای مثال، می‌توانید بگویید «Hey Google, pay my Capital one bill» تا گوگل مستقیما به برنامه برود و کار را کامل کند یا می‌توانید بگویید «Hey Google, check my miles on Strava» تا دقیقا سرعت خود در پیشرفت پیاده‌روی را بررسی کنید. با گفتن «Hey Google, shortcuts» می‌توانید ببینید که با این ویژگی چه کارهای دیگری می‌توانید انجام دهید.

در‌صورتی‌که می‌خواهید از این ویژگی استفاده کنید و تصمیم به خرید تلفن همراه اندرویدی دارید لازم است بدانید یکی از جدیدترین گوشی‌های خوب و به روز در بازار گوشی شیائومی است. گوشی های شیائومی، نه تنها کیفیت بسیار بالایی دارند بلکه قیمت آن ها نیز مناسب است. بااین‌حال، قبل از خرید، مهم است که بروز ترین قیمت و قیمت روز هر یک از گوشی‌های این برند را بررسی کنید و سپس گوشی مناسب را انتخاب کنید.

سیستم هشدار زلزله

سال گذشته، گوگل ماموریتی را برای تولید بزرگترین شبکه تشخیص زلزله در جهان بر اساس فناوری‌های موجود در اندروید آغاز کرد. با استفاده از این سیستم که به‌صورت رایگان در دسترس همه کاربران گوشی اندروید قرار می‌گیرد، شما می‌توانید چند ثانیه قبل از وقوع زلزله، هشدار دریافت کنید و در صورت نیاز به افزایش ایمنی خود، از قبل از این حادثه مطلع شوید.

این سیستم اخیرا در نیوزلند و یونان راه‌اندازی شد و در زمان‌های پیش رو این سیستم برای کشورهای دیگر نیز قابل‌استفاده خواهد بود. تاکنون، ترتیب راه‌اندازی سیستم هشدار زلزله در کشورها بر اساس میزان خطر آن‌ها در وقوع زلزله صورت گرفته است و در سال‌های آینده برای کشورهای بیشتری راه‌اندازی می‌شود.

ستاره‌دار کردن موارد مهم در اپلیکیشن پیام‌ها

وقتی روزانه پیام‌های زیادی را از خانواده، دوستان، همکاران و سایر افراد دریافت می‌کنید، طبیعی است که در برخی مواقع اطلاعاتی که می‌خواهید را گم کنید. بااین‌حال، با ویژگی جدیدی که در اندروید رونمایی می‌شود، شما می‌توانید پیام‌های مهم را در اپلیکیشن پیام‌ها ستاره‌دار کنید تا بعدا بدون جستجوی زیاد، پیام موردنظر خود را به‌راحتی پیدا کنید.

برای این کار، کافیست بر روی پیام موردنظر ضربه بزنید، انگشت خود را بر روی آن نگه دارید و سپس آن را ستاره‌دار کنید. از سوی دیگر، وقتی بعدا می‌خواهید به پیام‌های ستاره‌دار خود دست پیدا کنید می‌توانید به دسته موارد ستاره‌دار مراجعه کنید و آن‌ها را پیدا کنید.

درصورتی‌که تصمیم به خرید گوشی اندرویدی دارید، ردمی نوت 10 پرو (redmi note 10 pro) یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.  با استفاده از گوشی شیائومی نوت 10 پرو 128 گیگ می‌توانید از این ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند شوید و درنتیجه تجربه کاربری بهتری در هنگام استفاده از گوشی داشته باشید. بنابراین، اگر تصمیم به خرید گوشی اندرویدی با قیمت مناسب دارید، گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

پیدا کردن استیکر ایموجی کچن (Emoji Kitchen) در زمان مناسب

۶ ویژگی جدید در اندروید که تابستان امسال رونمایی خواهد شد

ایموجی کچن به این منظور در گوشی‌های اندرویدی در نظر گرفته شده است تا بتوانید به‌راحتی به استیکرهایی که اغلب استفاده می‌کنید دسترسی پیدا کنید. لازم است بدانید به‌زودی ویژگی جدیدی در این قسمت معرفی می‌شود که فرستادن استیکرها را برای شما آسان می‌کند.

در این ویژگی، پس از اینکه پیام متنی را یادداشت می‌کنید می‌توانید در قسمت ایموجی کچن، پیشنهادات استیکر را مشاهده کنید. این به شما کمک می‌کند که بسته به متنی که می‌نویسید، ایموجی مناسب را در زمان مناسب مشاهده کنید. استیکرها فعلا برای پیام‌هایی در دسترس هستند که به زبان انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی نوشته شوند. این امکان همچنین برای گوشی‌هایی ارائه می‌شود که دارای اندروید نسخه 6 یا بالاتر هستند.

بهبود ورودی رمز عبور و تشخیص نگاه در دسترسی صوتی

دستیار صوتی برای افرادی ساخته شده است که دارای ناتوانی‌های حرکتی هستند. این امکان به افراد کمک می‌کند که تنها با صدای خود امکان ناوبری سریع و کارآمد تلفن و اپلیکیشن‌ها را پیدا کنند. با تشخیص نگاه که اکنون در نسخه بتای اندروید در دسترس است شما می‌توانید از دستیار صوتی بخواهید که تنها زمانی کار کند که به صفحه نگاه می‌کنید. بنابراین می‌توانید به‌صورت طبیعی با دوستان خود صحبت کنید و از تلفن همراه استفاده کنید.

در حال حاضر، دستیار صوتی برای ورودی رمز عبور پیشرفته‌تر شده است. وقتی دستیار صوتی، قسمت رمز عبور را شناسایی می‌کند به شما این امکان را می‌دهد که حروف، اعداد و نمادها را در قسمت رمز عبور وارد کنید. بنابراین، با این ویژگی می‌توانید رمز عبور را سریع‌تر وارد کنید.

سفارشی‌سازی بیشتر و تجربه‌های جدید برنامه در اندروید اتو (Android Auto)

اکنون می‌توانید برای استفاده آسان‌تر از اندروید اتو آن را سفارشی‌سازی کنید. برای مثال، می‌توانید صفحه‌ای لانچر را برای راه‌اندازی مستقیم برنامه در نظر بگیرید یا حالت دارک مود (dark mode) را برای برنامه انتخاب کنید. علاوه بر این، مرور محتوا با ایجاد برگه‌های جدید در اپلیکیشن‌های رسانه، گزینه بازگشت به بالا و دکمه A به Z در نوار پیمایش راحت‌تر شده است.

همچنین، اگر برای اولین بار است که از اندروید اتو استفاده می‌کنید، اکنون می‌توانید با انجام چند گام، برنامه را سریع‌تر راه‌اندازی کنید. علاوه بر این، تجربه پیام‌رسانی نیز بهبود پیدا کرده است و شما می‌توانید در هنگام استفاده از صفحه لانچر برنامه، به برنامه‌های پیام‌رسانی موردعلاقه خود به‌راحتی دسترسی پیدا کنید. در این شرایط شما می‌توانید به‌آسانی پیام‌های جدید را در برنامه‌های واتزاپ یا پیام‌ها بخوانید و به آن‌ها پاسخ دهید.

درنهایت، اندروید یکی از بهترین سیستم‌عامل‌های موجود برای تلفن‌های همراه است که بیشتر گوشی‌ها از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. گوگل هر سال ویژگی‌های جدیدی را برای اندروید معرفی می‌کند که این ویژگی‌ها باعث می‌شوند این سیستم‌عامل، بیش‌ازپیش محبوب شود. تابستان امسال نیز از شش ویژگی جدید برای اندروید رونمایی شد که بهره‌گیری از آن‌ها باعث می‌شود تجربه بهتری در هنگام استفاده از گوشی اندرویدی خود داشته باشید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.