۰ نفر

هشدار گروه خلافکار سایبری روسی به دشمنان کرملین

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹
کد خبر: 615480
هشدار گروه خلافکار سایبری روسی به دشمنان کرملین

گروه خلافکار سایبری مستقر در روسیه که به استفاده از باج افزار برای اخاذی میلیونها دلار از شرکتهای آمریکایی و اروپایی شناخته شده است، وعده داد به دشمنان کرملین در صورت پاسخ آنها به حمله به اوکراین، حمله کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، گروه کُنتی (Conti) در پست وبلاگی حمایت کامل خود از دولت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را اعلام کرد. ارتش روسیه روز پنج شنبه از شمال، شرق و جنوب به اوکراین حمله کرد که بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

این گروه در پست خود اعلام کرد اگر کسی بخواهد تصمیم بگیرد حمله سایبری سازماندهی کند یا علیه روسیه فعالیتهای جنگی انجام دهد، ما از همه منابع موجود برای حمله به زیرساخت حیاتی دشمن استفاده می کنیم.

اوکراین قبل و پس از حمله روسیه، از حملات دیجیتالی و انکار سرویس آسیب دیده است. رویترز روز پنج شنبه گزارش کرد دولت اوکراین خواستار کمک هکرهای زیرزمینی این کشور برای حمایت از زیرساخت حیاتی و جاسوسی سایبری از نیروهای روسیه شده است.

کیمبرلی گودی، مدیر شرکت امنیت سایبری ماندیانت گفت: بخشی از عوامل دخیل در  گروه باج افزاری کُنتی در روسیه مستقر هستند و بعضی از خلافکارانی که از این کشور فعالیت می کنند، با دستگاه اطلاعاتی روسیه ارتباط دارند. وی افزود: کرملین در گذشته از روابط با خلافکاران سایبری سود برده و حتی اگر مستقیما اقدام نکند، این عوامل عملیاتهای میهن پرستانه انجام می دهند.

برت کالو، تحلیلگر تهدید در شرکت امنیت سایبری امسی سافت گفت: کُنتی پیش از این هم ادعاهای بزرگ و جنجالی داشت. با این حال وی به شرکتهای آمریکایی توصیه کرد مراقب دفاع سایبری خود باشند زیرا حملات سایبری در اوکراین ممکن است به خارج از این کشور گسترش پیدا کند.

این گروه نخستین بار در سال ۲۰۱۹ شناسایی و عامل حملات سایبری علیه شرکتهای آمریکایی و اروپایی متعدد شناخته شد. در این رویدادها، هکرهای کُنتی به شبکه ها حمله کرده و اطلاعات را به رمز درآوردند و فعالیتها را مختل کرده و خواستار دریافت باج برای احیای دسترسی به اطلاعات شدند. یکی از قربانیان این گروه، دادگاه فدرال در لوییزیانا و بیمارستانی در نیومکزیکو بود.

بر اساس گزارش رویترز، اف بی آی در ماه مه گروه کُنتی را عامل حمله به ۱۶ شبکه پزشکی و فوریت پزشکی آمریکا معرفی کرد.