۰ نفر

اعمال محدودیت توییتر برای فعالیت تبلیغاتی در روسیه و اوکراین

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳
کد خبر: 615368
اعمال محدودیت توییتر برای فعالیت تبلیغاتی در روسیه و اوکراین

شرکت شبکه اجتماعی "توئیتر" اعلام کرد که به طور موقت همه تبلیغاتش در روسیه و اوکراین را معلق کرده است و می خواهد مطمئن شود پستهای تبلیغاتی، اطلاعات ایمنی عمومی که از طریق این شبکه اجتماعی منتشر می شود را تحت تاثیر قرار نمی دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، روز پنج شنبه بود که کشور روسیه حمله ای به شهرهای کشور اوکراین آغاز کرد و پایگاه‌ها و نیروهای نظامی این کشور را هدف قرار داد.

شرکت شبکه اجتماعی توئیتر در بیانیه‌ای در خصوص این اقدامات و رویدادهایی که انجام شد اعلام کرد که به صورت موقت تبلیغات در اوکراین و روسیه را برای مطمئن شدن از حفظ اطلاعات مهم امنیت عمومی و دیده شدن آنها متوقف می‌کند.

این شرکت شبکه اجتماعی آمریکایی تصمیم بر آن گرفته که تبلیغات را در روسیه و اوکراین به نمایش نگذارد و توییت‌های توصیه شده حساب‌های کاربران دیگر که در تایم لاین کاربران ظاهر می شود و همچنین توییت‌هایی که انتشار محتوای گمراه کننده و تهدیدکننده را به همراه دارد، به منظور اعمال محدودیت، محدود کند.

شرکت توییتر در گذشته نیز اعلام کرده بود که قصد مقابله با محتواهایی که مقررات توییتر را نقض می‌کنند و همچنین مقابله با محتوای مشکل سازی که در زمان جنگ به فضای آنلاین سرازیر می شوند را دارد.

همچنین شرکت Meta Platforms که مالک شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام است، اعلام کرده بود که پست‌ها و محتواهای سازمان‌های رسانه‌ای دولتی روسیه را راستی آزمایی و برچسب زنی می‌کند و در همین راستا نیز دولت روسیه در مقابله با این اقدام اعلام کرد دسترسی به فیس بوک در این کشور را به صورت جزئی محدود می‌کند.