۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

همه چیز درباره نسل پنجم اینترنت ۵G

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبر: 614720
همه چیز درباره نسل پنجم اینترنت ۵G

در حالی که پیشرفت‌هایی که تکنولوژی ۴G به خصوص در عرصه بازی‌ های ویدیویی ایجاد کرد چشمگیر بود، ۵G سرعتی صدبرابر دارد و این یعنی سرعت دانلود، آپلود انتقال داده و پخش ویدیوها بسیار سریع‌ تر خواهد بود.

اقتصاد آنلاین ؛ در حالی بحث کاهش سرعت اینترنت و طرح موسوم به صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در ایران مطرح می شود که در دنیا و در کشورهای مختلف راه حل های مختلف افزایش سرعت اینترنت و افزایش دسترسی شهروندان به اینترنت مدنظر قرار دارد یکی از این پیشرفت های تکنولوژیکی  نسل پنجم اینترنت است.

به کارگیری تکنولوژی 5G

این تکنولوژی امسال احتمالا بیش از 1 میلیارد کاربر خواهد داشت.

در حالی که پیشرفت‌هایی که تکنولوژی 4G به خصوص در عرصه بازی‌های ویدیویی ایجاد کرد چشمگیر بود، 5G سرعتی صدبرابر دارد و این یعنی سرعت دانلود، آپلود انتقال داده و پخش ویدیوها بسیار سریع‌تر خواهد بود.

5G اینترنت اشیاء را تکان خواهد داد فضایی که در آن دستگاه‌های هوشمند با یک دیگر در ارتباط خواهند بود و عمل خواهند کرد. بر خلاف 4G بسیاری از دستگاه‌ها می‌توانند بدون کاهش سرعت، تاخیر و قابلیت اعتماد به 5G متصل شوند.

علاوه بر آن، در حالی که تکنولوژی 4G در فضاهای شلوغ با مشکلات ارتباطی مواجه می شد، 5G امواج رادیویی خود را به راحتی در شعاع 1 کیلومتری مخابره می‌کند.