۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ترفندهای مخفی گوشی های گلکسی سامسونگ

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبر: 612631
ترفندهای مخفی گوشی های گلکسی سامسونگ

سری گوشی‌های گلکسی سامسونگ از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های موجود در بازار ایران هستند. گوشی‌های سامسونگ باکیفیت و گاها مقرون به صرفه (حداقل مقرون به صرفه‌تر از گوشی‌های آیفون‌) هستند و تنوع زیادی دارند. این مساله سبب شده که بسیاری از افراد به سمت خرید این گوشی ها گرایش پیدا کنند.

اقتصادآنلاین - پرهام کریمی؛ حالا در اینجا تعدادی از قابلیت های گوشی های گلکسی که کمتر با آن آشنا هستید را نام می‌بریم.

قابلیت اسپلیت اسکرین (Split Screen)

یکی از ویژگی‌های پنهان گوشی‌های گلکسی سامسونگ، قابلیتی تحت عنوان "Split Screen" که به موجب آن کاربر می‌تواند دو اپلیکیشن را به طور همزمان بر روی نمایشگر دستگاه اجرا و با آن‌ها تعامل داشته باشد. در این وضعیت صفحه نمایش گوشی مانند عکسی که در بخش زیر و سمت راست مشاهده می‌کنید به دو نیم تقسیم می‌شود و هر بخش یکی از اپلیکیشن‌های مد نظر را اجرا خواهد کرد.

برای استفاده از قابلیت اسپلیت اسکرین در اغلب گوشی‌های گلکسی سامسونگ کافیست که دکمه "اپلیکیشن‌های اخیر" یا همان "Recent Apps" را فشرده و کمی نگه دارید. در این شرایط قابلیت اسپلیت اسکرین فعال می‌شود و می‌توانید از لیست موجود اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را برای اجرا انتخاب کنید.

روشن ماندن خودکار صفحه نمایش در حین نگاه کردن به آن

گوشی‌های اندرویدی قابلیتی دارند که به موجب آن می‌توانید زمان روشن باقی ماندن صفحه نمایش دستگاه را در شرایطی که از آن استفاده نمی‌شود تعیین کنید. برای مثال ممکن است شما تنظیمات صفحه نمایش گوشی خود را به گونه‌ای بهینه‌سازی کرده باشید که بعد از ۳۰ ثانیه عدم استفاده از دستگاه به طور خودکار خاموش شود. این مساله بسیار کاربردی بوده و منجر به کاهش مصرف شارژ باتری می‌شود.

اما در برخی شرایط خاموش شدن خودکار صفحه نمایش دستگاه آزاردهنده می‌شود. برای مثال تصور کنید در حال خواندن یک پیام طولانی در تلگرام هستید و ناگهان بعد از ۳۰ ثانیه صفحه نمایش گوشی به طور خودکار خاموش می‌شود! برای جلوگیری از بروز این مشکل در گوشی‌های گلکسی سامسونگ یک قابلیت مخفی جالب تحت عنوان Smart Stay ارائه شده است. با فعال کردن این قابلیت، دستگاه فارغ از تنظیماتی که برای زمان خاموش شدن خودکار نمایشگر تعریف شده است، تا زمانی که شما به صفحه نمایش آن نگاه کنید از خاموش شدن آن جلوگیری می‌کند!

به Settings دستگاه بروید.

گزینه Display را انتخاب کنید.

گزینه Smart Stay را انتخاب و فعال نمایید.